fredag 5 februari 2010

Metall i bokhyllan!

Nej, inte Metall i den bemärkelsen, ta bort ett L så har du den korrekta benämningen.
Placera gärna ett HEAVY innan ordet Metal också så är vi inne på mitt favoritämne:

Heavy metal!!

Gick härom dagen igenom mina dvd´s med musik och fann, SÅ KLART, att i stort sett allt är Hårdrock:

Ac/Dc, Motorhead, Saxon, Iron Maiden, Manowar, Scorpions, Ozzy...mm.mm.mm

Jo, jag fastnade i 80-talet mentalt när det gäller musik, de band jag lyssnade på då lyssnar jag på än idag, endast ett fåtal band har kommit till då jag enligt min ringa mening tycker att 98 % av allt som kom efter 80 talet suger nåt så in i H*E minst sagt.

Tom den gamla vinylsamlingen som står där och samlar damm vittnar om detta...hårdrock var bättre förr!

Numera kör jag ju all musik via datorn ut i högtalarna, lite mer överskådligt och lättare på många vis, men ibland drar man fram en gammal goding på vinyl och genomgår processen för att få lyssna på gammalt hederligt vis inkl repor...!





Ja jösses, detta var tider.
Har ju sålt av en del under åren, bootlegs o annat...lika bra då jag inte längre är så inne på just bootlegs, men vissa har man ju kvar, de där man har speciella minnen av såsom spelningar man varit på i egen hög person, sånt kan man ju bara inte göra sig av med!

Nä...nu blir det hårdrock!

See ya

4 kommentarer:

Lennart sa...

Jag har 2 LP-skivor med Falco, lyssnade faktiskt på den ena förra helgen. Den lät inte alls gammal utan var helt OK.

Guldkryckan sa...

Lennart: Falco..en klocka som ringer nånstans vid horisonten.. ! (Ska googla på det) ;)

Anonym sa...

Underbart, även ja sitter fast på samma ställe å min kille med. Finns det nån bättre musik näee. Mina största som jag aldrig lessnar på e AC/DC, Black Sabbath, å lille mannen med stora rösten Ronnie James Dio. A sen allt annat som hänger med finns ju hur mkt som helst. Ozzy, Whitesnake, Scorpions, Van Halen. Jaja jag vet typ lite kärring, men ja e ju en så min spellista finns kvar haha.

Ha en härlig helg

Sillen

http://stolligt.blogg.se/

Snejky sa...

Har i stort sett samm musik smak som dig...Saxon, AcDc. ojoj, det rockar....Motorhead däremot har jag aldrig riktigt fastnat för...
Inte är det fel att ha fastnat i 80-talet inte....
Kramen till dig...