söndag 14 februari 2010

Usch & Fy..!

Nä, lite hängigt idag minst sagt, axeln värker, ryggen likaså...hypokondrian slår sina klor i mig, jag är säkert döende, måste vara så, får skriva det i mitt CV hos Af så jag inte upptar nån arbetsgivares tid i onödan!
Med tanke på den så kallade globaliseringen borde man ju kunna få jobb utomlands, men se, det går inte, vad ska vi då med globalisering till?
Ska tydligen vara bra för världsekonomin, men en vanlig knegare har nog inget att hämta....nä, vi ska stå där med mössan i hand och buga för överheten som är de verkliga vinnarna! :(

Kanske jag fått allt om bakfoten, som vanligt...!
Kollar man länken där så är det bara fina ord, många sådana också, och visst, jag förstår dem alla, men så många fina ord i samma text får mig att dra de beryktade öronen åt mig. (Och trycka in dem så långt in i hörselgångarna det går t.o.m)

Lilla "svensson" får väl i vanlig ordning vara tacksam för att maten står på bordet, har man riktig tur så kan man ha smör på brödet åtminstone två dagar av veckans sju!
Hallelujah!

Nej, soffan ropar!

På återseende!

Love & Respekt

Fred på jorden!

6 kommentarer:

Lennart sa...

Nej nej nej! Inte kan du hålla på och dö nu, då blir det ju inget nytt skrivet här. Försök få dig en skön massage eller liknande så din kropp blir härligt frisk igen.

Guldkryckan sa...

Lennart: Tack Lennart... får gå på Spa här! :)

Snejky sa...

Slingrar in & tycker till: Det borde finnas ett gäng ställen där du kan få jobb som krönikör.
Hoppas att ryggen din blir bättre...ajaj, ingen hit.
Önskar dig en fortsatt strålande dag....
Kramen

Guldkryckan sa...

Snejky: Krönikör kanske kunde vara nåt! :)
Jodå, ryggen bättre idag, hoppas det håller i sig!
Ha de riktigt gott du med! :)

Kramis!

Daniel sa...

Kan bjud på makaroner me euroshopper ketchup!

Guldkryckan sa...

Daniel: Du är bäst ! ;) Kram