söndag 14 mars 2010



Se där ja, sista plattan med mina husgudar scorpions har hittat in i min skivsamling.
Den förra tyckte jag inte var nåt vidare, men denna däremot diggar jag skarpt.
Ett värdigt avslut, nu ska bara en sista världsturné avsluta denna era!

Melodifestivalen avslutad igår ja, detta jippo som överlevt sig själv på nåt vis, dags att lägga ner skiten anser lilla jag då med min oerhörda vishet.

Häpp, Söndagen ankommen, strax väntar besök av barn och barnbarn, ja, inte mina då förstås, utan frugans, men det går bra det med ;)


06:30 i morgon bitti är det åter dags att ikläda sig kapitalets bojor för att således åter inställa sig till statlig tjänst på Af, kanske jag hittar nån glödlampa att byta ut, några tusen papper att kopiera, en o annan diskmaskin att fylla och tömma, kanske en o annan kaffemaskin som behöver påfyllning.
Jävlar vilken avancerad tjänst jag fått ;)

Funderingar på hur man kommer undan med så lite ansträngning som möjligt börjar formas i det beckfjällianska huvudet av enorm dignitet.
En snoddmapp med några papper i som man låtsas läsa i medan man alternerar mellan rökrutorna ska väl göra susen, det är fördelen med att vara allt i allo, ingen vet vad jag är på väg till eller vad jag pysslar med i största allmänhet.

Har ju dessutom inget kontor att befinna mig i, kanske tur det, annars hade jag nog satt en lapp på dörren: På kurs, återkommer i Augusti! ;)
Å andra sidan har ingen koll på var jag befinner mig när jag inte har nåt rum att vara i, min mobiltelefon för arbetsrelaterade frågor är ju dessutom min egen och ingen jag fått där, inte alltid man har tillgång till laddare o sådana viktiga tillbehör ;)
Hallelujah! "asg"

Men men, jag kanske får ett skåp att ha mina kläder i denna veckan i alla fall, det är ju inte fy skam om man säger så!

Nej, nu ska kaffet iordninggöras!

Ha en go söndag allihop!

L&R

1 kommentar:

Lennart sa...

Kanske jag ska ringa dig så kan du komma och byta lampor hos oss. Vår städare som gjorde det tidigare har pensionerat sig nu och den nya kvinnan som har börjat gör inte sånt. Jag fick byta två lampor i fredags. Det gick lite sisådär, den ena lyckades jag byta lätt, den andra drog jag sönder så sockeln sitter kvar. Det är såna där avlånga lågenergisaker. Det flög små glasbitar och damm på mig så skjortan och slipsen blev lortig... Snoddmappar ska jag beställa i morgon, plus en massa andra saker. Jag har en lång lista liggandes på bordet så det kommer att kosta många kronor...