måndag 19 april 2010

Var är Lina?

Första dagen avklarad...blev väl inte riktigt som jag tänkt mig utan lite bättre faktiskt.
Slapp skruva ihop en massa möbler på jobbet, hade tagit mig tre veckor att klara av allt det insåg jag.
Så ingen blev väl gladare än jag när jag såg dem komma med 7 verktygslådor på en vagn....hallelujah tänkte jag och gjorde "tecknet" alá DIO! ;)
Visste ju att de nog skulle göra en del, men inte allt som de faktiskt gjorde, och dessutom ska de fortsätta i morgon med resten!

Resten av dagen då?
Jo, Lina levererade sin matkasse till oss i dag, stod där med ny-plockade ögonbryn och i min bästa och finaste siden-morgonrock när det ringde på dörren.....urk...ingen Lina idag heller utan nån snubbe som nog inte gillade vad han såg, en fånigt leende halvfet beckfjällian med plutande mun...herregud! (stackars pöjk) ;)

Skämt åsido, jag rekomenderar faktiskt Linas Matkasse LÄNK DIT HÄÄÄR!!
Kostar väl lite mer o så, men man slipper ju åka o handla, sen får man MASSOR av grönsaker, recept till allt och nya upplägg när det gäller matlagning!

Ni vet hur det är, man hamnar vid samma hyllor på ica, "mina" hylllor som jag börjat kalla dem, samma, samma samma! Grönsaksavdelningen sneglar jag knappt på numera utan passerar snabbt! :(
Nä, bra grej detta när det gått sk "slentrian" i mathandlandet!

Men nu blir de äggmacka o kaffe här!

På återseende!

7 kommentarer:

Pia sa...

Vi hade planer på att pröva "Lina".. det börjar bli lockande!

Andrea sa...

Coolt! Jag har faktiskt kollat in den där annonsen för Linas på Facebook för ett tag sedan... Är det nåt att ha? Tycker du skall ta en bild på nästa leverans så man kan få en uppfattning om mängd och så... Det hade varit guld :)
Ha en bra kväll!
Kram

Mötley Annika sa...

Kram vännen

Guldkryckan sa...

Pia: Det funkar! :)
Andrea: Svar på din blogg! Kramis!
Annika: Same to you my friend! :)

Lennart sa...

Följer det med någon som lagar till maten? Det skulle jag behöva.

Snejky sa...

Fnissar, roligt inlägg av Lennart... !
Jag praktiserar på kontoret här för matservice.se. Kan vara en ide att ge till bossen...Matservice kör ju oxå ut mat till kunder, men det har ej lyckats för dom så bra ännu i Gbg som det har gjort i s-vall & sthlm...
Håller verkligen med dig Micke om att handlandet har blivit en slentrian. Finns ju i stort sett alltid likadana varor här hemma jämt...
Dax för kaffe här...
Stora kramen....

Guldkryckan sa...

Lennart: Tyvärr inte, men nästa gång låser jag fast snubben vid spisen och beodrar tillverkning av en en tre-rätters ;)

Snejky: Har ett konto på Matservice.se men har aldrig handlat där!
Blir väl att börja med det nu då lite så att de inte lägger ner, bra grej!
Kram till dig! :)