onsdag 14 december 2011

Yrkesval ?


Försöker minnas vad man själv ville bli när man var liten...Cowboy var väl på tapeten där när man var som minst, ja, det sprack ju som alla förstår.
Polis kanske, brandman.....alla klassiker som ni känner till.
Kommer inte ihåg riktigt faktiskt om jag ska vara helt ärlig...blev ju inget sånt yrke för mig, valde annan inriktning, tur var väl det kanske.

Idag när man söker arbete är det mycket att tänka på, speciellt om du ska gå genom ett bemanningsföretag...jösses, inte visa tatueringar, inte ikläda sig en hoodjacka, helst ska man vara så alldaglig så man kräks...!
Visar man sina tatueringar får de lätt för sig att man offrar småbarn till djävulen på Sabbaten eller nåt och således inte är representativ för deras lilla företag.

Jodå..jag kan spelet..det sociala spelet som vårt samhälle är uppbyggt på..måste nog vara så antar jag, fast jag tycker det går lite till överdrift ibland.

Ska i detta nu ta och offra den där flugan som surrat omkring här hela morgonen...hail satan ;)



Ha de fint..!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Pappas lärde mig att säga att jag skulle bli ecklesiastikminister när jag blev stor och så har de tagit bort den posten ...

Guldkryckan sa...

Frunat...: Sicka jävvlar ;)