torsdag 5 juli 2012

Reseskildring då som utlovat.

Jodå..kom ju iväg där i måndags kväll, bil ner till Malmö, själv sov jag halva vägen, polarn körde medan jag snarkade, ja, den oförskämda lymmeln påstod det, undrar om han känner min fru bättre än jag vet om? Hon ljuger om samma sak nämligen ;)


Så småningom var vi i Danmark iallafall, ett hus vi fått låna stod och väntade på oss, ensligt beläget, mao perfekt för att grilla och dricka många öl i.
Jo...några öl får det allt bli när man ändå åker över, fast mest tillbringade vi tiden med att grilla och sätta i oss kilovis med kött.
Lite annat folk dök upp och vi hade trevligt som aldrig förr.

Det var väl där nånstans jag upptäckte att kameran stod kvar på sin plats hemma på gräddhyllan..jo...så jag fick möjlighet att lära de infödda danskarna några smaskiga svordommar, jo, jag är bra på det när det kniper...fast de kunde alla orden redan...jag börjar nog tappa stinget :(
Inget att göra åt.

Jag har ju mycket bekanta i just Danmark, folk som är infödda där men också många som flyttat dit pga arbete.
Det är fint där borta, faktiskt, men...jag håller mig nog kvar i Sverige ett tag till.

Hur som helst, vi var där ett par dagar, åt och drack gott, träffade gamla vänner...vad mer kan önska sig?

Men resan där...transportsträckan mellan Malmö och Göteborg?
Den kan man vara utan...fy för sjuttan va trist den vägen är..men i gott sällskap så går det ganska fort ändå som tur är...!

Nu? En öl...sen blir det kudden...på återseende.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Vi som bor ändå längre norrut kan tycka att det är mest bara en grisblink mellan Gbg och Malmö. Typ en norrländsk garageuppfart. ;)

Carola sa...

Hehe, jag tyckte det gick väldigt fort mellan Gbg och Malmö när jag skulle jobba därnere... Men det kan bero på att jag är åkrädd så jag satt och babblade järnet mest hela tiden medan min kollega körde... haha!

Skönt att ni verkar ha haft det bra!

Här brann det nog inatt, jag hörde ett poffande ljud, sedan åkte en brandbil ned mellan husen... och det luktade lite brandrök... inte så mycket... och efter en stund åkte brandbilen sin väg, efter några minuter körde också två polisbilar iväg härifrån, inga blåljus eller sirener men ändock relativt fort... Det är verkligen såååå spännande att bo i Tynnered... :-/

Guldkryckan sa...

Frunat..: Grisblink ja...haha...bra uttryck :)

Carola: Tynnered regerar ;)

Carola sa...

Haha, jo, Tynnered kan vara rena rama vilda västern ibland... appropå det, jag har skickat iväg en förfrågan till ett ställe där man kan rida westernridning, låter inte det kul? Hahaha!

BP sa...

Du sov (och snarkade) under hela transportsträckan så att du kom fram utvilad;-)
Synd att du glömde kameran, hade gärna sett några bilder från Danmark.
Välkommen tillbaka förresten!

Gubben sa...

Det är skönt att bara komma iväg från sverige några dagar och Danmark är ett land som man skulle kunna tänka sig att leva i. Fasr sedan är alltid gräset grönare på andra sidan!

Guldkryckan sa...

BP: Tack :)
Gubben: Gräs är fint ;)

Cina sa...

Älskar Danmark!
Danskarna är mycket mer avslappnade än vi svenskar.Jäklar,nu fick du mig sugen på att packa ihop familjen och kanske rentav ta en tur till Skagen.

Lennart sa...

Att köra GBG - Malmö är trist, fast den är trevligare än GBG - Örebro. Har upptckt två saker med den E-vägen. Då jag kör till eller från Örebro blir jag så trött att jag nästan somnar, då jag kör till eller från Malmö blir jag fartblind och ser ibland att jag plötsligt råkar hålla 150 eller 170. Vet inte vilket som är värst? Det danska språket har jag aldrig lyckats bli kompis med, jag fattar inget utan pratar engelska där. Det bara slår till i hjärnan?