måndag 9 juli 2012

Ubuntu....!

Va é de undrar ni?

Undrade jag med när jag såg namnet på en dator föreningen fått ta över...tänkte att det ju måste vara den tidigare ägaren...men icke...det var operativsystemet som hette så...en del av Linux.

Har ju fixat till en hög datorer vi fått ta över sista tiden, kollat igenom dem så det inte ligger nån skit där och skräpar..är ju barn som ska använda dem.
Vore ju högst olämpligt om nån unge på 10-12 år hittar porr på hyresgästföreningens datorer. :(

Men Ubuntu då?
Vågar inte lita på att jag kan hitta allt där som kan finnas gömt om man har otur..formatera om den vore ju en lösning..men då får jag ännu mera jobb...inte värt det riktigt, har redan två jag måste formatera om...det räcker med två.

Behåller den således för mig själv ett tag..kul att lära sig nåt nytt..ingenting fungerar som i Microsofts prylar..mao...ett himmlans mäck att få till det som man vill.

Men man lär sig ju efterhand och det var väl det som var poängen tänkte jag i mitt stilla sinne.


Bilden där då här ovan...jo...en av familjerna Duva i området har blivit vräkta från sin balkong de bott på sista året...nu rekognoserar de efter ett nytt hem..jösses va de skitar ner de där..no mercy bara alltså.
Minns hur jag för många år sedan nu tyckte de var så söta, och ägg hade de på min balkong med..de fick bo där ett tag...två år senare fick jag skrapa bort ett 20 cm tjockt lager av duvskit...de va inte så "nice"...urk och fy va dum och naiv man kan vara...men även på detta område gäller ju vad som står ovan nånstans här: Man lär sig efterhand ;)

Nä för sjuttan...dags att fixa lite kaffe...see ya.





4 kommentarer:

Anonym sa...

Duvor är fina men nog är de som flygande råttor.

Guldkryckan sa...

Frun...: Riktiga kräk är de beteendemässigt :(

BP sa...

Så du har också stiftat bekantskap med Ubuntu. Maken är inte direkt impad.
Ubuntu är afrikanskt och betyder bl a medmänsklighet. Å med tanke på att maskinen är hos dig på "permanent lån" så passar j u namnet;-)

Duvor är yuck irl. Döda och på tallriken har jag ingenting emot dom. Gottigottgott:-)

Guldkryckan sa...

BP: Allt dött på tallriken é gott...tror jag ;)