måndag 19 november 2012

I dessa tider.

Jo..det är ju fanken va det varslas nu ute i landet på arbetsplatser...Sas klarade sig med nöd & näppe i helgen..dock på bekostnad av de anställda med sämre lön, längre arbetstider både månadsvis och fram till pension.
Vilka sköna avtal de haft...60 år och pension...det var inte dåligt. (Om jag nu inte missförstått något)
Men nu är det slut...nu får de pensionsspara om de ska ha ut sin pension tidigare...eller så skiter man i vilket och pensionerar sig ändå.
Är ju tydligen ett slitsamt jobb det där har jag förstått :(


Hade inte suttit fel med en lottovinst nu på Onsdag...194 miljoner var det uppe i den gångna helgen...jösses...hade hyrt en limousin och gjort en "drive in" alá McDonalds in i skolans korridorer och genom rutan påkallat ledningens uppmärksamhet: "Wallah"...jag säger upp mig...good bye motherfuckers....eller...nä...jag skickar nycklarna på posten istället ;)


Ha en fortsatt fin vecka gott folk...det ska jag ha.



12 kommentarer:

Per-Anders sa...

Man får bara hoppas att en avtalsmodell med sänkt lön och längre arbetstid inte smittar av sig till andra branscher på arbetsmarknaden.

BP sa...

SAS har nog infört nå't nytt i vårt land - de har tittat på Spanien och Grekland. Gillar inte sådana nymodigheter.
Å kolla Norwegian Airlines. Deras löner ligger ungefär på hälften av SAS diton. Men Norwegian har en "nymodig" flygplansflotta med wifi ombord. SAS har gamla uttjänta flygplan, ingen wifi och inte ens tillräckligt med mat för dom som beställde käk innan via webben. (Det sistnämnda upplevde vi på resan hem från Spanien för drygt tre veckor sedan.)
Ja maken är ju diabetiker så jag tackar vårt 6:e sinne för "matsäck"...

Ninni sa...

Ja usch många som är arbetslösa =(

Ja vilken härlig känsla att bara vinna en massa pengar och sen kunna göra vad man vill..OJ vad jag skulle resa!

Ha en fin dag och tack för titten hos mig.

Carola sa...

Skönt ändå att SAS klarade sig den här gången... Även om villkoren försämras för de anställda så antar jag ändå att det är bättre än att vara arbetslös iaf.

Hehe, skulle jag vinna så mycket pengar så finns det inte en chans att jag skulle gynna McD, har inte ätit där på drygt 10 år efter att ha blivit dålig ett antal gånger. Och inte blev jag mer sugen nu när det visade sig att deras kyckling är halalslaktat, jag vill inte stödja djurplågeri känner jag.
Och visst, visst, ingen slakt är särskilt trevlig men att plåga djuren till döds på det sättet, nej, det tycker jag är vidrigt.

Snejky sa...

Mycket folk som får gå, både här & där. Alltid lika trist...
Hmm, ska nog köpa en lott imorron...
Önskar dig lycka till & får den stora vinsten...Sicken känsla att bara kunna säga upp sig & göra vad man vill.....Drömmer mig bort...
Kramelikram

Guldkryckan sa...

Ha de fint allihop :)

Mia sa...

Jag är lite rädd att Per-Anders har rätt i sina farhågor, min chef började prata om det idag...undrar vad han syftade på????
Ha en go kväll, Micke!

gubben sa...

Har verkligen SAs klarat sig eller är det konstgjord andning vi håller på med när det gäller ett flygbolag som inte förstått att buisnesclass är ett minne blott!

Guldkryckan sa...

Mia: Burr..hoppas det inte är så.

Gubben: Jo...där har du en poäng...konstgjord andning? Typ SAAB i alla år...jo...man undrar ju.

Snusan sa...

Ja tänk o vinna så mycket pengar :) Skulle vara underbart....

Guldkryckan sa...

Snusan: Japp...gör ett försök nu ikväll...8 rader...borde räcka ;)

Anonym sa...

Jag skulle nog hellre vara pilot än flygvärdinna, det är då ett som är säkert.