onsdag 7 augusti 2013

Åter i vardagen.

Jaha, det var den ledigheten det, nu är man tillbaka igen.

Lugna gatan så här första veckan då de flesta barn ännu har sommarlov..tre har vi haft denna veckan varav två nya..ja..det är väl som det är.

Känner inte alls för detta..dessutom sprack lottot nyss..helvetes jävlar eller nåt :(



Men man är väl snart inne i det igen..jo..så blir det ju..nya arbetsuppgifter..eller nya och nya...ett annat upplägg om man säger så..och det måste jag erkänna känns ganska bra...alltid något ;)

Negativ? Moi?..Närå..absolut inte..verkligen inte..hur kan ni tro det? "asg"
Bara lite omotiverad..men det går snart över..så är det ju..!



Så här innan första skolveckan så tog man till slut då första spadtaget som borde tagits för nån månad sen eller två..hela skolgården grävs upp för nån typ av iordningställande för att uppfylla nån typ av lagkrav för en 4-9...jo..det finns lagkrav tydligen för sådant..borde finnas lagkrav som säger att det ska vara klart när satungarna kommer till sin skola också..men nej...semestertider är ju semestertider...dessutom är det en massa annat som ska fixas..med ungar inne i skolan..jodå..ska bli intressant..har sett ursinniga hantverkare förut på skolan om man säger så..är ju ett tufft område.

Dålig planering?
Nä..det är väl bara så...jag vet inte...men intressant är det.



Fan..jag vill bli hemmafru.

Men nu blir det soffan....ha de fint där ute. :)


8 kommentarer:

Rantamor sa...

Hemmafru låter som lite lyx.
Men kanske inte om man har en stor familj att ta hand om.

Förstår att det känns snopet när semestern är slut och arbetet återupptas.

Här har vi njutit av fem dagar uppe på Dajmanjaureh, vandrat och fiskat och bara njutit.

Nu är vi "nere" i Borgafjäll och idag har vi fiskat och travat på hjotronmyren, imorron ska vi vandra upp till ett lappläger och se om vi kan jaga fatt lite gula kantareller...
vi är som hamstrar och kan inte ens stoppa det.

Tjingelingen från Rantamor.

Anonym sa...

haha

ja hemmaman skulle jag kunan tänka mig bara jag hade ekonomi o hade jag ekonomi skulle jag bli hemma man nånstans i medelhavet :)

BP sa...

Du kommer inte att bli hemmafru utan hemmaman;-)
Det är ju aldrig roligt att börja jobba igen efter en semester och då definitivt inte med grävjobb utanför fönstret.
Jag menar det låter ju förfärligt också. Hur ska man då undervisa barn.
Jag ser mycket fram emot fortsättningen här:-)

PS. Här har det varit underbrt varmt i flera veckor nu. Idag regnade det för första gången på fyra veckor. Men nu skiner solen igen:-) DS.

Micke sa...

Väl sammanfattat, jag känner igen mig. Känner absolut inte heller för att gå tillbaka till verkligheten på måndag... Men vad göra, bara att bita ihop och ta tjuren vid hornen. :-)
sv:
Visst var boken riktigt bra! :-)

Lennart sa...

Jag har jobbat två veckor nu. Fattar inte hur alla mina semesterdagar plötsligt tog slut så snabbt? Hur gick det till? Så är det är en liten sak jag så gärna vill berätta för dig, (fast inte här) men ändå inte. Känner på något sätt att jag inte kan hålla mig så kanske jag hör av mig med ett sms, eller ett mail. Sjutton vad jag känner mig kluven!

Micke sa...

sv:
Skål och tack detsamma! :-)

Snejky sa...

Semestern har en förmåga att gå snabbt över, men jag hoppas du i alla fall är nöjd med ledigheten du haft.
Jag själv har tagit några pass semster så det blev 1 vecka i följd. Jag ska verkligen njuta..
Hmmm, lyxhemmafru....det är inte så skönt som det verkar..hehehe
Kramen till Er.

Mia sa...

Jo, så är det väl varje år. Känns motigt, sååå långt tills nästa semester... vill inte, osv. Men så hux flux är man inne i arbetslivet och sugs upp av det. I bästa fall känns det inspirerande, utmanande och kul!

Hoppas du finner dina arbetsuppgifter så, det underlättar... ;-)