måndag 18 november 2013

Somliga går med trasiga skor....

Säg vad beror det på?
Gud fader som i himlen bor,
kanske vill ha det så??


Så sjöng ju Cornelis när det begav sig..om gud vill ha det så vet jag inte..men jag vill det inte.
Svaret på frågan Cornelis utkristalliserade i sin sång där är för min egen del...dålig kvalitet.

Mina nuvarande skor kom i min ägo i slutet av 2010..helt nya arbetsskor...har haft andra liknande tidigare..de som höll längst höll i 17 år..ett par Dc Martens..genomsnittet på andra arbetsskor med stålhätta som jag burit under min livstid har legat på 5 år.
Men dessa nuvarande är nu kaputt..totalt...undertecknad planerar nu under veckan att inköpa ett par riktiga skor..kängor av nåt slag...!


Kollade på ett par Dc Martens..jo...de va ju änna lite dyra..fast kvalitet kostar ju..får se hur jag gör..men någonting med stålhätta vill jag gärna ha..är ju rädd om tårna jag förstår ni ;)

1994-95 nån gång stod jag vid en biltvätt på jobbet där bilarna kom ut nytvättade och jag utförde nåt arbete på bilarna när de kom åkande..fick den ljusa idén att sätta min fot framför ena bakhjulet och se på när hjulet åkte över min fot som skyddades av just en stålhätta...o hujeda mej vad dumt det tilltaget var..visst skyddades tårna..men resten då?

Kort sagt..ett tilltag jag inte gjorde om..!



Bra låt...en text som är lika aktuell idag som när den skrevs...tyvärr.


Vi ses.

10 kommentarer:

BP sa...

Hahahaha:-))))
Ditt bästa inlägg ever:-)
Dessutom skulle du vara en tvillingbror till maken min. Å vad är det jag säger: du får vad du betalar för. Å docsen bekräftar det ju!

Maya sa...

Gillar med Doc Martens :)
Finns massor med fina :)

aino sa...

ja, visst sjutton är det sämre kvalitet på allt möjligt idag, det är nog säkert med vett och vilja, för att vi ska konsumera mer. köp ett par docs, du vet ju att de är bra. och snygga.
aino

bibbi sa...

hahahahaha…. Tack för att du bjuder på dig själv ) Sitter här i mitt arbetsrum, mol allena, och skrattar högt!!!

På tal om bra skor… När jag var 16 år köpte jag mig ett par vinterstövlar i skinn i Finland (bodde i Lule då) och de använde jag till jag tycket att nä nu får jag nog bli lite modernare och då var jag nästan 30. De hade hållit emot till och med vägsaltet i storstan….

Undrar om det finns motsvarande för oss kvinnfolk fortfarande. Doc Martin gör väl bara herrskor eller….

Haq det bäst

Peranders sa...

Förr köpte jag dyrare skor, typ Ecco därför att de var sköna. Idag köper jag ofta billiga skor på rea. Visst, snålhet. Men vafan...

annika sa...

Stålhätta? Ska du ha det för att skrämma barnen?!

Christina sa...

Jag arbetar ju med skor i mitt yrke och jag kan ärligt hävda att just med skor så är det så att ju mer de kostar dessto bättre kvalitet.Det beror oftast på att massproducerade billigare skor har inte alls den torkningstid i fabrikerna som behövs.Därför lossnar oftast sulan.Skor är nog det ända "plagg"där det lönar sig att betala lite mer.

Anonym sa...

Så läst ikapp lite
Önskar en godmorgon och fortsatt en bra dag

znogge sa...

Det lönar sig att lägga pengar på dyra skor som används ofta. Gäller det enkla sommarskor däremot då kan det bli något billigare.

Carola Paro sa...

Doc Martens är snygga men jag gillar nog ändå Get a Grips ännu mer! Men annars kan du faktiskt kolla på stallskor, många är bekväma, har stålhätta och de tål att jobbas i. De är ju liksom till för hårt arbete samtidigt som kundkretsen kräver en viss estetik.