söndag 20 april 2014

Påskafton 2014.

Jo, påsk är ju trevligt, ett par extra dagar ledigt sådär är ju aldrig fel om man säger så.
Sen alla dessa mäniskor som passerar på utsidan, gillar att iaktta mäniskor i olika situationer och se hur de löser uppkomna problem.
Som grannen när han kom hem ganska tidigt i går kväll, han steg ur taxin och vinglar upp mot huset via den sluttande gräsmattan där vi även har tre stora trän med enormt mellanrum.
Naturligtvis krockar vederbörande med ett av dem och övergår sedan till att krypa resten svärande som det värsta.
Kunde inte låta bli utan fotade hans vedermödor skrattande så tårarna sprutade ur ögonen mina.
Detta ska han få höra så länge han lever, jag svär ;)


Men nu var ju påskafton över för denna gång då, funderar lite på hur jag ska fördriva tiden här och inser att det nog inte blir några problem med detta.
Finns hur mycket som helst att göra om man tänker efter, dammtussarna som far omkring här på golvet flinande blir prioritering nummer ett, nummer 2 får väl bli disken från igår.
Tänkte vänta ut det lite ifall det plötsligt diskar sig självt, med andra ord, om frugan plötsligt tar tag i det, det vore en välgärning av bibliska proportioner ;)

Lite skärgårdsidyll då alá Göteborg.
Just det där bygget är väl inte riktigt min grej, men det ser ju läckert ut om inte annat.
Som gammal öbo gillar man ju havet, det sitter i generna på nåt vis verkar det som.
Uppskattade det inte lika mycket när jag bodde där, men så är det ju, man blir "hemmablind".


Men nu blir det lite städning, ha så fint allihopa.










8 kommentarer:

christel sa...

Oj, stackars granne. Han har ju gett dig ammunition för resten av året ju :))))

Mia sa...

Funderar på hur grannen mår idag.Tror det är bäst du låter honom vara den här dagen i alla fall... ;-)

Disken och dammtussarna - är de ett minne blott så här långt gånget på påskdagen! Jag planerar för en friluftsdag!

Njut av din fortsatta påskledighet!

BP sa...

Alltså jag hade ju gärna velat se en bild på grannen måste jag säga;-)
Eller så hotar du honom med att lägga upp fotot på bloggen om han inte bjuder dig på en eller två whiskeyn;-)
Här är vädret så underbart att det blir balkongliggning hela dan. Inte en fena ska jag röra frivilligt;-)
Ha det fortfarande bra under resterande en och halv dagars ledighet.

Ps bilden på urläcker! Ds

Mia sa...

Ajajajaj....jag gissar att det är bara liiite vitt i rödögat idag för grannen! Trist att man ska behöva sota för att man haft en skojig kväll ;)
Har funderat på att tvätta bilen, ja det har jag funderat på ett par veckor, kanske det är dags idag, ska fundera vidare....
Ha en goer Påskdag på er! Kram...

Veiken sa...

Oj,grannen din har nog rejält ont i håret idag, men som man bäddar för man ligga eller krypa!
Göteborgs skärgård är oslagbar! Underbart vackert, men det är antagligen mina göteborgska västkustgener som talar!

Svar: Kul att jag väckte minnen med den gamla hyveln! :)

kalebass sa...

Det låter lite som "trädet i öknen", finns det ett enda hinder så nog f-n ska man på det...
Ha en fortsatt fin påsk.Ta gärna en promenad i det sköna vårvädret (före hushållsysslorna).

Eva Trillian sa...

Inspelade bevis kan ju vara bra att ta till ibland ;) men bara ibland - glöm inte det ;)
Önskar dig en fortsatt skön helg :) Vi har ju en extra dag till det. Underbart!

Junitjej sa...

Svar: Härligt att du fick påskmusten för dig själv!