onsdag 9 april 2014

Trött, tröttare...Guldkryckan.

Jo, så skulle man ju kunna uttrycka det minst sagt.
Inget att göra åt, får häva i mig lite kaffe då och då under mina arbetsdagar fram till helgen eller nåt.
Men det får gå.

Helgen ja, jösses, är satt på tjänstgöring i tvättstugan 09:00 på lördagsmorgonen då alla mina klädesplagg enligt beräkningarna är ilagda i tvättkorgen.
Varför?
Jodå, jag är gräsänkling igen...hujeda mej, hur ska detta gå?

Kommer säkert att lyckas sätta tvättmaskinerna på 2647 grader så att hela kåken brinner ner eller nåt, okristligt gjort att påtvinga mig sådana arbetsuppgifter. ;)

Nä...det får väl gå..detta blir andra gången på nio år som jag har tvättstugan, ska bli intressant att se om utvecklingen gått framåt i tvättstugan, hört talas om en renovering för några år sedan, det sa frugan i alla fall och hyresavin bekräftade detta med en liten höjning.
Som sagt, detta ska bli intressant ;)

Men nu ska jag invänta efterlyst på tv3.

Tack för era värmande ord angående vår bröllopsdag, det värmde :)

Ha så gott allihopa, kikar in hos er nån av de närmsta dagarna nån gång.


8 kommentarer:

BP sa...

Hahaha! Tvättstugetjänst - hihihi!
Det ska bli kul att se vilka färger dina/era kläder har efter det att du - eller rättare sagt maskinen - tvättat dom. Bildbevis tack;-)

När maken och jag möttes för en herrans många år sedan gjorde vi upp att den som fick minst missfärgade kläder efter tvätten skulle få fortsätta med det. Lotten föll på mig. Helt ok, då maken viker högarna, vilket ju tar betydligt längre tid än att tvätta;-)

Eva Trillian sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Eva Trillian sa...

Du vet att kläder krymper om man tvättar dem för varmt - brinner de upp har man inga alls ... jag menar, du kanske ska vänta till vädret blir lite varmare? ;)

Ejris sa...

Grattis på Bröllopsdagen eller på Galon dagen ska man kanske säga=)...min gubbe o jag firar 30 nästa höst*jisses) vi är ju bara 25 ;-)....... Hoppas tvättstugan gick bra o att huset står kvar=)

Agneta sa...

Hej, Micke!

Att tvätta på en ledig lördag och i arla morgonstund är faktiskt okristligt.

Men om du inte varit där på några år kan det bli en upplevelse ;-)

En plats där det brukar sitta lappar om att luddet inte är borta fr. tumlaren och div. annat.

Det kan gå riktigt vilt till om man råkar dra över tiden med någon minut...

Visst blir man förbannad när golvet i torkrummet är knökfullt av tunna hundhår...Gah!

Vill minnas att någon skrivit en liten bok av alla lappar som fanns i tvättstugan :-)

Men än är det inte lördag så dags att börja inpränta detta som något av en ny och trevlig upplevelse så går det som en dans :-)

Ha det bäst!
Kram, Agneta

badtant.bloggo.nu sa...

Så spännande. Följer med spänning hur detta komner att gå. Kommer det att bli dock kläder eller......Ett lite fösent grattis på er bröllopsdsdag.
Hej svejs.

Snejky sa...

Hihihi....Det finns oftast en bruksanvisning du kan läsa på i tvättis..
Lycka till men jag är säker på att du klarar det galant..
Kramen....

znogge sa...

Äh, du fixar det säkert! Kan man hantera ett gäng ungar är tvättstugan rena barnleken ;-)