onsdag 30 april 2014

Valborg 2014.

Hoppsan hejsan, nu ska visst våren hälsas välkommen, men undertecknad har redan välkomnat sommaren så detta blir ju helt fel ;)

Jo, fint väder här ju, ser fram mot ännu en ljuvlig sommardag, eller vårdag då om ni hellre vill det ;)
Men efter ett besök på kompisens bondgård i måndags kväll så är jag inaktiverad pga allergi sen i tisdags morse..urk va ögonen varit igensatta och så vidare.

Men efter lite medicin, ja, rent ut sagt nån slags överdosering av medicin på vårdcentralen, så har det rättat till sig.
Trodde ju det var en vanlig förkylning jag..närå :(
Det som stör mig mest?
Jo..jag skulle ju vilja bli bonde jag...undrar om det skulle fungera? :(

Nåja, Valborg idag ju och vår älskade konung fyller 68 år.
Jag gillar ju kungen jag, han är skön på nåt vis, sen kan man väl ha ett och annat att säga om kostnaderna för detta med hovet, men om jag fick välja mellan hovet och barnbidraget i vårt samhälle så väljer jag bort barnbidraget rakt av ;)
Men så har jag ju inga ungar heller förstås...men en kung har jag...grattis gubbe ;)

Och med detta så tackar jag för mig denna Valborg..ha de gott allihopa och simma lugnt.




68-åringen ;)





5 kommentarer:

BP sa...

Grattis till fint väder i Göteborg. Här har sommaren kommit av sig, 8 grader burrr.
Japp, maken har inte varit på en bondgård, men hans ögon svider och näsan rinner - björkpollen är det inte att leka med om man är allergisk.
Är ingen royalist, men gillar också kungafamiljen. Det får gärna kosta en slant så mycket PR de gör för Sverige.
Ha en riktigt bra valborg nu och ta dig några stänkare, eldarna ska ju släckas på ett lämpligt sätt;-)

Herr Nilssons Fru sa...

Ja just de kungen fyller år idag. Nja emot o emot är jag väl inte direkt men ändå emot..ja. Nog kunde de slantarna gå till annat :) men för tusan de går så mycket pengar hit o dit o så där lär de väl alltid vara.
Aj aj så trist att inte kunna vara bland djur och koskit o allt gott som finns på gårdarna. Trist. fram för allt om man vill bli bonde:)
Vi har oxå bra väder, men något svalare nu på förkvällen.
Glad Valborg på sig.
Kramiz

Eva Trillian sa...

Visst är Knugen värd ett stort GRATTIS :)
Det är nog inte helt lätt att vara allergisk bonde ... men det finns ju mediciner för och emot det mesta (knepigt det där; ta medicin FÖR allergin, blir den inte värre då ... jaja)!
Önskar dig en skön valborg och en väldigt ledig första maj :)

soffie sa...

men usch att du blev så dålig av din allergi, hoppas det blir bättre nu, hos mej har det både regnat,åskat och haglat så för allergikerna var det en bra kväll det rensade luften rejält, ha nu en mysig valborgshelg, kram

Micke sa...

Hoppas du fick en bra Valborg!
Visst håller jag med, det känns mer som sommar än som vår just nu. :-)
Hoppas du får ordning på allergin, jag har samma mög själv och är just nu sjuk och vet inte riktigt om det är allergi, eller nåt annat mög.
sv:
Tack så mycket! Vi hade en riktigt bra resa och nu är vi hemma igen. Men min Valborg blev väldigt lugn eftersom jag spenderade den nerbäddad i soffan. Men jag fick i mig lite whisky...i medicinskt syfte. ;-)
Bilder kommer nu från vår resa. Några i taget. :-)