söndag 21 februari 2016

Tiden går fort.

Jo...en och en halv veckas sjukdom och en veckas ledighet på det är över.
Imorgon är det åter igen dags att inställa sig till tjänstgöring.
Frisk?
Jo....om man bortser från att rösten försvinner emellanåt.....stämbanden mina verkar illa åtgångna....önskar jag kunde skylla på whiskyns "verkningar" men icke.
Det får bli teckenspråk på kneget i värsta fall..ska försöka avhålla mig från obscena handsignaler bestående av mellanfingret ;)

Hur som helst...mina bloggrundor har varit få....har helt enkelt inte orkat plocka fram datorn ur sin väska där den står i hörnet.
Ska nog låta maskinhelvetet stå framme istället.....lika bra det.

Lite nya filmer i DVD-hyllan har tillkommit....bla:


Lite förströelse mitt i allt.....en del annat blev det också....men nu börjar allvaret imorgon igen.....kommer runt dagarna och kikar in hos er....ha så gott allihopa.

5 kommentarer:

BP sa...

Det kommer att vara en chock för systemet att återvända till ditt jobb imorgon. Så ta det piano!
Dina DVDn säger mig tyvärr absolut ingenting med undantag av "The Macahans" som jag faktiskt följde slaviskt när serien gick på tvn.

Den samlingen lär ju räcka ett tag:-)

Plockar nästan aldrig undan datorn, stänger knappt av den längre. Den går ju in på energiläge efter bara några minuter när man inte använder den så den drar ju inte mycket ström. Å jag slipper starta upp eländet varje gång och vänta i fem minuter tills den vaknat.

Susjos sa...

Så du har varit sjuk, så trist. Skönt att du är frisk och kry igen..ja fast rösten inte ännu har återkommit. Tur man kan använda kroppsspråket,det får jag göra ofta i mitt jobb när patienterna inte förstår svenska eller engelska!

Mia sa...

Då är du inne i selen igen om jag förstår dig rätt. Snart påsklov! Du får se fram emot det.

Unknown sa...

många som varit / är sjuka och klagar just på stämbanden. hoppas du slipper att tappa rösten :)

znogge sa...

Aj då, hoppas rösten har återhämtat sig. Man behöver onekligen kunna göra sig hörd inom skolans värld ;-)