fredag 15 juli 2016

Spanien del 3.

Dagstur idag till Mogán...lite shopping och fotograferande.
Guiden berättade en hel del och det var väl som jag skrev igår, mycket gammalt rivs för att nytt ska byggas upp.
Kanarieöarna har varit ett bestående byggnadsprojekt sen 50-talet och det blir bara mer och mer hotell, vissa tider på året är det fullt överallt och så kan man ju inte ha det ;)

Detta tyckte jag var så fint.....anledningen till att det kallas öns "Venedig"....riktigt läckert.
En liten kisse fick jag syn på...oh vad jag saknar mina pälsklingar hemma...men vi har bra kattvakter...alltid en tröst men fan va jag saknar dem :(

Palmer överallt......riktigt "nice".

Det är ta mig sjutton hotell överallt...och många vackra vyer.
Imorgon tar jag ledigt från fotograferandet....börjar få tennisarmbåge...två stycken till och med ;)



Jo, så var det detta med Frankrike, det enda man kan se på tv här utan att få "Nippran" är ju CNN och BBC-News.
Såg eländet lite igår från Nice...alltså....va fan :(
För djävligt är det. Och dit ska frugan om några veckor en "Weekend". Känns lite knepigt får jag erkänna, men men :(




Ha de fint allihopa.

7 kommentarer:

BP sa...

Puerto de Mogán är faktiskt en av våra favo platser på Gran Canaria. Mysigare än Playa del Inglés och betydligt godare mat, mera genuint på något sätt. Dessutom är soldnedgångarna där en upplevelse utöver det vanliga. Kul att ni gjorde en utflykt dit.

Inte nog med Nice, nästa nyhet är Turkiet. Suck och dubbelsuck. Vet inte om jag skulle våga resa till Nice just nu. Det är klart risken att en sådan terrorattack händer just där igen inom loppet av bara några veckor, men det känns ändå olustig.

PS. Toppen bilder. Synd att du låter kameran vila idag;-) DS.

Susanne sa...

Härliga bilder. Önskar er en fortsatt trevlig vistelse.

Gubben sa...

Ha det så skönt!

Ann S ! Uppsala! sa...

Anonym Ann S ! sa...
Ensamhet vid psykisk ohälsa! Du som drabbats av psykisk ohälsa eller har diagnoser, är du mycket ensam? Det är väldigt vanligt, många i den situationen är helt eller nästan helt utan vänner och har sämre kontakt med sin familj. När det gäller vänner kanske man haft problem ända sen barndomen med den sociala biten och kanske aldrig format vänskaper. Eller man kanske haft vänner som man förlorat kontakten med på grund av att den psykiska ohälsan kommit emellan. Det dåliga måendet har gjort att man isolerat sig och varit tvungen att tacka nej när vänner och familj vill träffas.

När det gäller ensamhet som orsakats av att det blivit ett avstånd mellan dig och befintliga vänner och familj rekommenderar jag att du försöker vara öppen med dina problem. Förklara vad ohälsan gör med dig så dom förstår att du gärna vill träffa dom och upprätthålla relationen men att du inte kan just nu. Säg att du hoppas att dom kommer finnas kvar även om du inte orkar träffa dom så ofta. Har du redan förlorat kontakten med personer som du saknar kanske du vill återuppta kontakten? Dom saknar dig säkert också och kanske aldrig förstått varför ni kom ifrån varandra. Kanske en förklaring till varför det blev som det blev är allt som behövs? På grund av det stigma och den tabu som finns kring psykisk ohälsa kanske du inte vågat berätta vad som faktiskt hänt dig och hur du mår. Jag har efter lång tid med ohälsa valt att vara helt öppen med min familj och vänner, mycket genom bloggen. Detta har lett till mycket bättre relationer med nära och kära. Dom förstår när jag tackar nej till att umgås och när vi umgås har jag inte på mig den berömda "masken" och kan vara mig själv. Tack vare det har jag fått en bättre kontakt och känner att omgivning förstår vem jag är på ett djupare plan.

annika sa...

Vilka fina bilder!
Allt som sker runtom i världen nu - jag vill egentligen vara en struts just nu och bara köra huvudet i sanden...
F ö så hoppas jag du har en fortsatt trevlig semester!

znogge sa...

Visst saknar man djuren även när man är bortresta och trots att man vet att de har det bra. Men så är det bara. Ha det fortsatt gott i värmen!

Carita Liljendahl sa...

Så vackra bilder - klarblå himmel och troligen värme!
Lite annat än vi har i södra Finland.
Men, vi klagar inte, vi har ju inte... hmm... snöstorm? :-D