fredag 16 juni 2017

Semester.

Stort tack för kommentarerna i förra inlägget.....ni är bäst.


Semestern har inletts och nu har vi två månader på oss att i lugn och ro få ordning på allt med min fru...skönt att kunna ta hand om detta utan att behöva tänka på arbete.

Tyvärr verkar vädret inte ha förstått att min semester har startat...redan andra dagen..idag..så regnar det :(
Blommorna vi planterade på balkongen igår fick vi flytta in så att de inte skulle drunkna...man kanske borde satsat på glasskålar med guldfiskar istället ;)
Men på skolavslutningen i onsdags så sken solen...fattas bara att de skulle behöva stå ute i regnet ungarna.
Nu försvann ett 60-tal ungar till gymnasium och vart de nu ev kan ha tagit vägen...de flesta kom in någonstans iallafall, andra kommer att få kämpa lite till.

Många nya anställda på skolan nu, samtidigt som många gjorde sin sista arbetsvecka på skolan...assistenter som fick sluta...lärare som sagt upp sig...lärare som beslutat ta ut sin pension istället för att fortsätta ett tag till som de tänkt.
Det kommande läsåret lär bli intressant....och tufft tror jag.

En liten oas på skolan...för oss som unnar oss ett bloss ibland...fast officiellt tittar vi bara på fåglarna.
Många fåglar blir det ;)

Ha det bäst nu allihopa.



12 kommentarer:

Susanne sa...

Ojj låter som en tuff hösttermin.
Ha en trevlig semester!

Susjos sa...

Åh så skönt att redan gå på semester! Men det behöver du säkert, och hoppas det blir en bra sommar,trots att din fru är sjuk, ni får kämpa på!!
Själv har jag ju i och för sig varit ledig nu i drygt två veckor, så nu ska jag väl bita ihop och kämpa på jobbet till i slutet av juli!
Ha en bra sommar!

znogge sa...

Det låter som en tuff hösttermin väntar och vår lär inte heller bli att leka med. Därför gäller det att njuta av den två månader långa semestern. Hoppas att ni kan koppla av lite trots din hustrus sjukdom.

Ha en bra fredag!

BP sa...

Skönt med två månaders ledighet, speciellt nu för dig och frugans behandling. Perfekt tajming - inte sjukdomen såklart utan ledigheten;-)

Vädret är ju det enda som man tyvärr inte kan påverka, men jag skulle himla gärna vilja göra nå't åt det ibland kan jag säga.

Följer en annan bloggare som är lärare. Hon har också sagt upp sig och börjar på en ny skola till hösten. Anledningen är att personalen förväntas ta hand om alla nyanlända, men inga pengar skjuts till för att anställa nya lärare. Utan den befintliga personalstyrkan förväntas klara av upp till 45 barn i klassen - alla med olika behov såklart.

Himla kul förresten att du fick vara kvar - du jobbar ju som assistent eller hur!? Klart - de bästa får stanna. Å du ÄR bäst:-)

Semester & Mat sa...

Skönt med semester även om den nu i år blir annorlunda än andra år, läste förra inlägget och fick rysningar i hela kroppen.
Hoppas att allt går bra!

Många kramar till er!

Eva Trillian sa...

Kan tänka mig att det är skönt att kunna släppa arbetet ett tag nu och ägna dig åt det som känns mycket viktigare!
Önskar dig ett fint sommarlov - ett sommarlov där allt annat bara går bra och slutar fint!

annika sa...

Har du ferietjänst eller en massa sparade semesterdagar? Två månaders semester låter bra! Fast jag kanske skulle gå ner mig i ledighetslunken så det skulle ta halva terminen innan jag var på den s k banan igen.
En del av de ungdomar som inte kom in på gymnasiet klarar sig säkert ändå - vips dyker de upp som nån framgångsrik konstnär, affärman eller så. Men jag är säker på att du vet vilka det verkligen är berättigat att oroa sig för...
Åhå, fågelstudier...ni märker dem va? Med rökringar förståss!
Ha en go semester!

Ejris sa...

oh fy missade förra inlägger...fy fanken men håller tummar tår armveck o ja allt. Styrke tankar till er båda ...
många kramar

Lennart sa...

Jag jobbar nästa vecka och sen har jag ledigt hela juli. Ska bli skönt med semester. Har inget bestämt men det blir nog en resa norrut. Så är jag lite orolig för min hälsa. Var till företagshälsovården för en månad sen och det finns saker i min kropp som måste undersökas. Skulle vara trevligt med en träff. Vi får höras.

lotta sa...

Önskar dig en härlig semester och va rädd om frugan.
Kram

BP sa...

Svar: Tack Guldkryckan för dina kommentarer hos mig. Kul att du läser min blogg:-)

Dags för ett inlägg från din sida tycker jag. Hur går det för frugan? Eller så kanske jag skulle fråga hur "hamstringen" i Danmark gick;-)

PS. Såg Lennart:s kommentar... DS.

Mia sa...

Önskar dig en lång och fin sommar och frugans cancer ska tillhöra en "snällare" och framförallt behandlingsbar art.