söndag 2 juni 2019

Vecka 22 avklarad.

Och den blev ju lite bättre än vecka 21.......var ju bara fyra dagar och dessutom var tre ungar avstängda....så kan det gå ;)
Ramadan är det ju också och med några fastande ungar så tror jag det har en lugnande inverkan också...nä....som barn behöver de inte fasta men gör det ändå.
Ingen bra grej kan ju jag tycka, men men men, så kan det gå också ;)

Hmmm...oj...försöker ladda upp lite nytagna foton men det skiter sig....får väl försöka nästa inlägg istället.

Nationaldagen närmar sig ju, och med den lite långledigt, inte fel....men just Nationaldagen då...firar ni den?
Jag firade den förr varje år men nu har det väl inte blivit så mycket firande de sista åren.
Blir väl en traditionsenlig midsommarmiddag i form av sill och potatis nedsköljt med en nubbe eller två....det får väl räcka för undertecknad även detta år.

Men först har vi då tre dagar att avverka innan ledigheten tar vid....friluftsdag på Tisdag....minns ni dem från er grundskola?
Jag minns dem som ett litet lidande...men man gjorde sina "60 meter" och "kast med liten boll"...herregud vad det sistnämnda där var meningslöst...inte blev det nån Os-gren av det heller.

Men nu...lite vila innan måndagen tar över.

Ska kolla vad som felas min dator också så jag kan ladda upp bilder.

Ha det gott allihopa.

2 kommentarer:

BP sa...

Har en känsla av att du börjat nedräkningen till den "riktiga" semestern - sommarlovet alltså.

Kan tycka att det är trist med tre avstängda ungdomar, något jag själv konstigt nog aldrig lyckades med - att bli avstängd alltså.

Ramadan - ja, vad ska jag säga. Att man tar seden dit man kommer verkar inte gälla länge. Samtidigt har vi ju religionsfrihet i Sverige så...

Nationaldagen har jag aldrig firat. Den har ju bara funnits officiellt sedan 2005 om jag minns rätt. Ingen tradition alltså, inget man är uppväxt med som norrmännen till exempel. Men korta arbetsveckor gillade jag:-)

Friluftsdagar älskade jag, vilket kan bero på att idrott både inom och utomhus var en av mina paradgrenar. Eller som min klasslärare sa till min mamma: Om BP var lika dedikerad i matte som hon är i idrott skulle hon vara bäst i hela klassen. Men jag var liksom inte lika dedikerad om man säger så;-)

Ha en toppen kortvecka 23:-)

Susjos sa...

Just ja, de tär ju "röd dag" mitt i denna vecka också, till er förtjusning som jobbar dagtid!
Nej, har nog aldrig firat nationaldagen, vi i Sverige är lite dåliga på det, lite trist, norrmännen firar istället så mycket bättre!
Är ju faktiskt ledig på torsdag, men behöver kanske hjälpa sonen att flytta! Såg just idag att det är nationalfirande i Hagaparken, som vi nu bor så nära...kanske hinner man dit en sväng, kronprinsessan skulle visst tala!

Så barnen fastar också när det är ramadan? Vi har ibland gravida som också gör det fast de inte måste, trist tycker jag!

Friluftsdagar, nej det var inte min grej, minns att jag brukade välja "promenad" om det fanns att välja på!!!
Ha en bra kortvecka nu!