måndag 22 juli 2019

Ser ju dumt ut.

För visst blir man lite förundrad över hur arbetarklassen tänker...mitt "Alter-ego" träder in på scenen ;)
Den där brädhögen, förpreparerad för ihopsättning till viss del, har nu legat där hela förra veckan...ibland dyker två arbetsklädda individer upp och flyttar en bräda...gräver lite till nån minut...innan de går igen....man skulle ju kunna tro att de arbetar för kommunen så långsamt det går. (Mitt Alter-ego rynkar på näsan och smuttar på ett glas sherry innan han rättar till slipsen och manschettknapparna)

Nä...skämt åsido...men jag betalar dock för eländet med min månadsavgift för mitt residens här på femte våningen.

Är ju ändå tacksam över att de tog bort den sanitära olägenheten som bestod av en sandlåda och ett maskätet gammalt träbord...sandlåda är på väg ut antar jag...finns ju appar för sjutton ;)
Men äckligt är det ju med dessa sandhögar...katter skiter där och där sitter ungarna och gräver...urk.
Rätta mig gärna om jag har fel....men äckligt kommer jag tycka det är ändå.
Blir nog fint detta när det är klart. (Annars jäflar säger A.E) ;)

Zenith instämmer i allt undertecknad säger...han bryr sig bara om kattskålen ;)

Ha de gött nu.

7 kommentarer:

Mia sa...

Jadu, sandlådor om det finns barnfamiljer i området tycker jag är sunt. Där måste kattägarna ta sitt ansvar. Antingen låta katten vara en innekatt eller gå ut med den i koppel och se till att katten inte gör sina behov där varken barn eller vuxna sätter sina fötter. Jag förstår det kan bli problem, därför är nog innekatt det rätta i ett sådant område. Så tycker jag...

Ett bostadsområde ska vara anpassat för såväl stora som små människor i första hand med andra ord.

Ama de casa sa...

Alltså... Arbetsmetoden och hastigheten på jobbet... Jag visste inte att du bodde i Spanien? ;-)

Ha en härlig start på veckan!

http://kraka.moah.se sa...

Vårt garagebygge tar nog ändå priset. Man har hållit på sedan april 2017. Gjort hur många fel som helst, allvarliga fel, och fått göra omm eftersom det inte blivit godkänt i besiktningen. Kanske, kanske får jag flytta in i garaget i september. Men tiden flyttas hela tiden framåt.
Just nu har jag ingen P-plats, blev av med den tillfälliga eftesom jag var lovad att få flytta in 1:a juli.

Katter ska inte springa ute vind för våg!

Jag funderar på att bygga en sandlåda åt mina kissekatter. Som en kattlåda utomhus. Just nu har de skaffat sig ett ställe i gräsmattan där de gräver.

Ha en bra måndag och en bra början på veckan!

BP sa...

Är det semestertider så är det!

Alltså på vår innergård sattes precis upp en ny sandlåda, som ersatte en tidigare låda med en rondel (från 1965) i. Alla som går här med sina hundar (aldrig katter) får ha dom kopplade. Har heller aldrig sett en katt som utför sina behov i sandlådan. Ja, om jag tänker efter så har jag bara sett en enda katt under de nästan 40 år vi bott här springande löst på gården.

Med andra ord har jag aldrig haft anledning att döma ut sandlådor som sanitära olägenheter.

Znogge sa...

De jobbar inte på ackord ;-) Men vilken vacker katt ni har!

Ditte sa...

Kanske de som jobbar anammat tänkandet att vila sig i form. Eller som min pappa ofta sa " de kommunanställda har ingen brådska". De verkar i alla fall inte jobba på ackord. Men finns sådana numer...
Utekatter i ett tättbebyggt område tycker jag inte är bra. För många faror lurar och katterna kan inte trafikreglerna.
Dni katt är så fin och visst är kattskålen viktig.

Susjos sa...

Jösses, säger som Ama, man kan tro att du bor i Spanien så långsamt som de jobbar, haha!!
Vilken stilig Zenith ni har!