tisdag 17 september 2019

Envishet lönar sig.

Ni vet min kamp för att få fasta tider vid besök på vårdcentralen?
Nu har de äntligen åtminstone ordnat så man kan få en någorlunda fast tid för att slippa sitta och vänta på att få anmäla sin närvaro i "ankomsthallen"....äntligen...fast jag antar att det är fler än jag som har beklagat sig...jag mest genom att helt enkelt inte gå dit när de kallat mig....nästa steg är ju att man faktiskt får en fast tid för läkarbesöket.
Det tog två år ungefär att nå så här långt...två år till då kanske?
Den som väntar på nåt gott...eller hur man nu säger ;)

Nä...känner mig inte på topp riktigt...känningar i halsen och snuvig...och allmänt less på allt.
Längesedan jag var förkyld nu men så kan det bli när man arbetar i skolans värld...massa snorungar där ju ;)
Tar min snuttefilt och lägger mig i soffan en stund...ha det underbart allihopa.

PS: Ha det fint Lennart.

7 kommentarer:

Znogge sa...

Borde vara en självklarhet att man får en fast tid. Ärligt talat är det nog en del fel på hur vårdcentralerna är organiserade.

Hoppas förkylningen är snabbt övergående!

Ha det gott i soffan!

BP sa...

Det var på tiden! På min vårdcentral har man bara fasta tider. Utöver det akuttider för drop-in under dagen. Perfekt
Ja, jobbar man på skola/förskola så får man tyvärr förkylningar på köpet. Å jag vet ju hur ynklig män känner sig när de är förkylda;-)
Krya på dig Guldkryckan! Ta en whiskey med eller utan honung;-)

Ditte sa...

Vad gäller fast tid på en vårdcentral så borde det vara en rättighet. os oss är drop in tiderna till läkarbesöken borta men finns för besök hos en distriktssköterska. Å andra sidan an man få vänta 4-6 veckor på en fast tid.Så tur det finns jour mottagningar.
Hoppas förkylningen går tillbaka och kanske kan en whiskey eller cognac lindra.
God bättring önskar jag dig.

Veiken sa...

Vårdcentralerna är ett under på ineffektivitet... hoppas det blir bättre allt eftersom.
Folk som jobbar med barn och ungdomar åker garanterat på förkylningar när man kommer tillbaka från långa lov.
Krya på dig!

Susjos sa...

Grattis till den fasta tiden på VC!
Å krya nu på dej, med eller utan whisky!

Ama de casa sa...

Låter bra att du nu har fått en fast tid! I Spanien är sjukvården väldigt bra. FÖR bra kan jag tycka ibland - när jag kommer dit så behåller dom mig oftast minst en vecka ;-)
Hoppas det går bra för dig nu framöver!

http://kraka.moah.se sa...

Jag avskyr vårdcentraler! Dåligt bemötande och ofta låg kompetens. Tyvärr måste man ju gå dit ibland.

Hoppas du slipper bli förkyld och kan få en bra helg nu.