lördag 26 oktober 2019

Gymnasiekompetens....

räknas väl inte in riktigt när man gör ett studiebesök på ett gymnasium men vem vet?
Hur som helst blev det inget av denna veckan, grabben fick en infektion i en tand och såg ut som en hamster stackaren...men innan jul ska det väl bli av iallafall.

Fullt upp var det ändå under veckan...mycket som är på gång...beslut som tas vilka man sedan förmodligen får anpassa till verkligheten.
Verkligheten ser ibland helt annorlunda ut än vad en del har fått för sig...säkert likadant med mig om jag tänker efter...så jag avstår från att tänka alltför mycket....Inte mitt bord alls ju ;)

Nytt till min DVD-samling...minns ni denna?
Finns en nyare variant som väl går eller har gått på tv i år men originalet är ju vad jag föredrar...en deckare från förr som utvecklades under åren...man kunde se hur tekniken och filmning förändrades...ja...lite kul det också tycker ju jag då. :)
Jag tror man ännu kan se den på nätet om de inte tagit bort den....kul att ha på dvd iallafall.

Lördag idag...tror jag ska ta och fixa lite middag nu faktiskt...lite tidigt kanske men är man hungrig så är man.

Ha det fint alla.



Sv till Lennart:
Buss är inte fel alls...helst långfärdsbussar...sådana som går till Ullared...där får chauffören låna ett rum att vila på om inte shoppingen prioriteras. ;)
Gör det för fan....det hade nog jag...Ullared "is the shit" ;)

7 kommentarer:

BP sa...

Det var ju synd att grabben fick ont i en tand. Men hamstrar är faktiskt riktigt söta;-)
Beslut som tas på en arbetsplats oavsett om det är en skola eller på ett företag är egentligen bara ett spel för gallerierna. Det är en sak jag lärt mig under alla år på jobbet. Så att tänka för mycket om hur det kommer att bli ger bara rynkor om du frågar mig.
Hassel-filmerna säger mig precis ingenting - ooooops igen!

Kul att Lennart fortfarande läser din blogg och kommenterar. Dags för en dejt kanske;-)

znogge sa...

Trist det där med tanden men det kommer väl fler tillfällen förhoppningsvis!
Hassel-filmerna minns jag mycket väl och jag minns att de var bra. Nu är utbudet så stort att jag knapp vet vad jag ska se ;-)

God kväll!

Susjos sa...

Trist med tandvärk, men gymnasiebesöket kan vänta!
Jo, Hassel minns jag, fast det var ett tag sedan.
Ullared...dit kommer jag aldrig att frivilligt åka till!
HA en fortsatt skön helg, i natt får vi ju en timme till, hurra!

Ama de casa sa...

Stackars grabben... Skulle alla dagar hellre besöka ett gymnasium än tandläkaren!

Åh! Ullared! Mitt drömresmål... Anders vill till månen och jag vill till Ullared. Förmodligen kommer inte någon av oss att komma dit vi helst vill.
:-D

http://kraka.moah.se sa...

Visst minns jag Hassel. Har nog inte sett alla filmerna, men läst alla böckerna.
Har aldrig varit inne där i Ullared. Åkt förbi en massa gånger ochen gång letade vi parkering men eftersom vi inte hittade någon ledig plats åkte vi igen.
Ha en fin söndag!

Veiken sa...

Oj Hassel. Det var länge sedan. Min käre make har nog alla böcker i den serien. Ve den som försöker slänga eller vanhelga dom. Hahaha!
Tandvärk är ungefär det värsta på en tiogradig skala. Hoppas han mår bra nu! Gymnasiet står ju kvar!

Mia sa...

Tandvärk, fy sjutton, eller t.o.m fy attan! Hoppas han fick det fixat snabbt och lätt.

Den där deckaren, det är inget jag känner igen över huvud taget. Är jag i fel generation eller är det mitt låga intresse för TV-deckare som gör det. Ja, inte vet jag. Jag har dock läst en del deckare, men just nu är de inte mitt bord :-)