tisdag 17 december 2019

Lite städning....

har jag ägnat mig åt i dagarna efter kneget...ni vet det där förrådet som jag och många med mig har i sin lägenhet...en del har det som klädkammare kanske...vi använder det som "någonstansattslängainallskitmanintebehöver"...och lite kläder förstås.

Just detta "någonstansattslängainallskitmanintebehöver" rummet har fått sig en ordentlig utrensning och iordningställning för första gången på länge...det var välbehövligt...nu kan vi nog få in en massa annat elände istället ;)

Frugan fick baxat in 5-6 hushållsmaskiner av olika slag som sen en tid bara stått i ett hörn och samlat damm, några av dem har inte använts på ett par år....jaja...in med eländet bara så man slipper se dem...kanske man borde slänga några men vem vet när man kan vilja ha dem i tjänst igen?

Hur som helst...vår sista vecka innan julledigheten är snart över...men först ska vi på torsdag ha julfest för alla barnen med familjer, om de vill komma, så det blir en slags övertid som ger ledigheten på fredag....helt ok tycker undertecknad.
Ungarna kommer att få en bok i julklapp...hoppas det uppskattas...en ny iphone får föräldrarna fixa istället ;)

Men nu blir det lite musik som påminner om sommaren...badstränder och sol...men för mig mest om sköna dagar i soffan med två fläktar som svalkar ;)

Vi ses.



4 kommentarer:

BP sa...

Hahaha! Det är då en himla tur att din och vår lägenhet byggdes inom miljonprogrammet med väl tilltagna utrymmen (läs: klädkammare) för "någonstansattslängainallskitmanintebehöver". Hur gör folk som bor i nyproducerade hus, där klädkammare är ett minne blott??? Vissa saker var nog bättre förr;-)

Så fint att skolan anordnar en julfest för barnen med familjer. Det gör man inte här mig vetande alltså. Antar att de finns många barn med utländskt ursprung på din skola, så det är ju så viktigt att barnen och speciellt föräldrarna får bekanta sig med den kristna julen. Vilket toppen alternativ!

Hoppas boken uppskattas, bara den inte handlar om "Vi i Sverige..." - ja, du förstår vad jag vill säga.

Ama de casa sa...

Trevligt med en julfest! Hoppas den är skojig - kanske pågår den just nu?

Här i Spanien är det som regel otroligt dåligt med förrådsutrymmen i lägenheterna, vilket ju är bra på sitt vis kanske. Vi har löst problemet med att ha ett stängt bautagarage i huset som vi använder för bilen, och för "någonstansattslängainallskitmanintebehöver". :-D

Mia Halvarsson sa...

Sälj det ni inte behöver, då kan ni köpa nytt som ni inte behöver...så gör jag ;) Såg på tv att det kommer en fil baserad på Tomas låtar, den är nog sevärd. Ha en fin torsdag, Micke med fru :)

Susjos sa...

Den skivan med Tomas Ledin har jag också, en av hans bästa enligt mej!