torsdag 9 april 2020

Skärtorsdag 2020.

En liten tur till Lidl fick det ju bli idag när man nu ändå hade vägarna förbi, lite småplock till påskafton brukar jag ju köpa där.
De har faktiskt en del bra grejer, om än ibland lita udda märken.
Finns väl inga affärer som inte har sådana här vid kassan i dessa tider.
Jag tänker att vårt fosterland nog kommer att vara fortsatt förändrat många år efter att detta virus försvunnit.
Vi har väl lärt oss att man faktiskt inte behöver en "fysisk" arbetsplats att gå till inom många yrken.
Mycket bättre att sitta hemma med sin dator och kunna ta ett glas rött till lunchen ;)

Solen skiner utomhus och här sitter jag med en snus under läppen vid mitt köksbord, jag tror jag stannar här och njuter av att det nu är påsklov...riktigt skönt.

Ha det bäst därute.
Ozzy önskar er glad påsk.

6 kommentarer:

Znogge sa...

Ja nog blir det en annorlunda påsk i år minst sagt men det går det med. Här finns ingen Lidl men jag har förstått att de har en hel del saker som är bra.

God skärtorsdag där i solen! Fint sällskap ser jag :D

Ingrid sa...

Vi har ju fått Lidl i Visby och jag har förhoppningar om att de kanske skulle kunna öppna något här i Klintehamn också i vår nedlagda ICA-butik. Det behövs konkurrens!
Glad Påsk till er och Ozzy!
/Ingrid

BP sa...

Bra Micke att du visar hur det ser ut i affärerna i dessa tider. Har nämligen inte varit inne i en affär på två veckor. Eller jo, det har jag, fast inte hos ICA eller Lidl.
Håller helt med dig. Människan har i och för sig en stor förmåga att glömma fort, speciellt "tråkiga" händelser, men konsekvenserna av den här pandemin lär vi nog få stå ut med i minst fem år skulle jag gissa. "Fördelen" med att det just är en pandemi är väl att hela världen får börja på noll... igen.

Lustigt att du la upp en bild på Ozzy. Har nämligen bloggat om katter idag. Antar att du skrattar gott om du läser inlägget;-)

Önskar dig och frugan också en glad påsk:-)

Ditte sa...

Visst blir det en annorlunda påsk. Men påsk blir det ju hur som. Ja, nu har väl alla butiker tydliga uppmaningar om avstånd. Såg här hemma på Hemköp att det också fanns personal i butiken som påminde om avstånd. Kan ju vara bra för de som har kort minne att få stöd där.
Verkar som om många som ska jobba hemma drar på stan så det verkar inte direkt vara bråskande "deadline" utan mer "easy going".
Men jag undrar hur polisens jobb skulle se ut om de jobbade hemifrån. Eller
sjukvårdspersonalen som jobbar aktivt.
Njut nu av påsklovet.
Önskar dig en "god påsk".

Lotta sa...

Jag var på Ica-maxi idag. Kära nån vad mycket folk. Jag försökte att hålla mig mig borta från andra men hur lätt är det.
Sötaste lilla kisen, hoppas att du köpt påskägg till dina husdjur.
Glad Påsk!

Ama de casa sa...

Glad Påsk till Ozzy! Ja, till er andra också såklart :-)