söndag 26 april 2020

Söndag 26 april 2020.

Vår lokala pizzeria här, inte varit där på mycket länge, är ju så fruktansvärt bekvämt med hemleverans från "Foodora" men nån gång ska jag bege mig dit efter kneget, de gör trots allt riktigt goda pizzor.
Vore ju trist om de lade ner verksamheten till förmån för restaurangen som ligger snett över torget där.
Den restaurangen besökte jag för många många år sedan två gånger, andra gången där blev jag magsjuk och sen blev det inte mer av det.
Kan ju varit något annat som orsakade den magsjukan, med största sannolikhet något annat...men ändå...jaja...mina fobier i ett nötskal ;)

Men nu är det söndag och imorgon ska jag åter till kneget, försöker ju hålla mig ifrån folk så mycket det går pga covid-19, men det blir ju som det blir, att arbeta på skola ställer ju till det.
En "Skyddsmask 90" får man inte heller från kommunen, vi försöker uppnå "flockimmunitet" istället...tack för det från en elevassistent som är blå i ansiktet av att hålla andan halva arbetsdagen.
Man barnen gillar ju smurfarna, inget ont som inte har något gott med sig. ;)
Men visst hade jag passat i denna?

Ha det bäst nu alla.

9 kommentarer:

Herr Nilssons Fru sa...

Hemkörning de e lyx som man inte kan få hos mig :)
Jo man får försöka gynna lokala aktörer så gott man kan men förstår du förknippar magbesvären med restaurangen, de skulle nog jag också gjort men försök se förbi om du vågar o testa igen.

Ja imorgon är de jobb igen. Jag jobbar bara 13 timmar nästa vecka, tusan vet hur jag ska hinna med, men de går väl :)
Tänk om alla skulle gå omkring med sånna där masker. Lite läskigt.

Kramiz

Ingrid sa...

Du hade säkert blivit populär om du kom till skolan iklädd skyddsmasken, men hur är det med kommunikationen när man har den på sig?
Ha en skön söndag!
/Ingrid

Znogge sa...

Hemkörning är inte fel alls.
Nu visar det sig tyvärr att få blir immuna så då faller väl alltihop...
Nåja, den som lever får se!

God söndagskväll!

tanthuset.blogg.se sa...

Magsjuka (matförgiftning) vill man då rakt inte ha....och även om det inte var från restaurangen så förstår jag din tvekan....å pizza är gott :D
Tror inte du passar i masken, kanske om det fanns en annan färg????
Ha det fint Micke!!

Ditte sa...

bar med hemleverans. Vi har ännu inte testat det på något sätt men visst gynnar vi våra lokala restauranger och butiker men brukar handla där och ta hem. Men säkert tror jag det är bra att stötta din lokala pizzeria för det är ju tuffa tider för dem.
Hade en tanke på att man inom skolans värld kanske skulle ha cyklop och snorkel om dagarna. Jag har en gammal gasmask i källaren som jag ärvt efter min pappa, den påminner om den du har på bild.
Kanske skulle ni som jobbar i skolan ha sådana.
Och jag tror du skulle passa i den.
Önskar dig en bra vecka.
Trevlig kväll.

Susjos sa...

Hemkörning av pizza, kan det bli bättre? Jo, pizzan ska smaka bra också! Bra att du tänker gynna lokala pizzerian.
Jag och båda sönerna blev matförgiftade på "Texas Long Horn" i Sollentuna runt nyår för ett par år sedan, kommer aldrig att gå dit igen, eller på nån annan "Texas Long Horn " restaurang igen! Så dålig som jag var efter nåt dygn, trodde jag skulle ringa efter ambulans där ett tag, det var länge sedan jag var så dålig i magen. Mest synd var det nog för yngsta sonen som skulle fira nyår i AMSTERDAM och fick ligga på hotellet istället!

En sån där skyddsmask skulle jag vilja ha på jobbet!
Ha en bra start på veckan!

BP sa...

Support your locals är ju en twitter-trend som råder just nu. Jag menar du kan ju få pizzan levererad hem också om du inte vill gå och hämta den själv. Hemleveranser är helt suveräna. Vi utnyttjar ju det sedan coronan bröt ut. Faran med det är att man blir ännu bekvämare än innan...
Att du inte besöker stället nåt mer där du troligen blev magsjuk förstår jag fullständigt. Det hände oss också efter ett besök hos en indier mitt i stan. Min man blev rejält magsjuk efter det besöket - never again!!!

Att hålla andan halva dagen är bra för din lungkapacitet, men det vore ju enklare med riktiga ansiktsmasker som man inte får tag på. Men det kan ju vara en tröst att barn inte smittar vuxna, som jag har förstått det i alla fall.

Önskar dig ändå en dräglig början på veckan. Försök att låta bli att bli "nojig". Börjar bli det själv, men försöker hålla igen där...

Ama de casa sa...

Hemkört har vi också testat nu i dessa dagar, funkar utmärkt! Fast jag går hellre ut till restaurangerna och äter, alternativt tar med mig mat hem därifrån själv. Vill ut och gå, alltså :-)

Hoppas du får en braig start på veckan och att du inte blir alltför blå i fejjan ;-)

http://kraka.moah.se sa...

Skyddsmask 90. Finns på jobbet, men vi som har glasögon måste tyvärr hålla oss till lite mindre avancerade prylar.