fredag 1 maj 2020

1 Maj igen.

Apolloprogrammet då, de där rymdfärderna till månen:
Tycker det är lite småmysigt att kolla på månen och veta var de landade, här har ni dem alla, ja, nr 13 finns ju inte med, den fick ju avbrytas efter en explosion i nån syretank.
(Finns för övrigt en film om det som väl alla sett, har ni det inte sett den så ta och gör det, den är bra.)

Många säger att allt det där var en bluff, jag tror nog inte på bluffteorierna även om jag nog tror de filmade lite i nån studio innan ifall sändningarna till jorden inte skulle fungera.
Var ju mycket prestige i det där mellan Sovjetunionen/Usa....så vem vet?
Det hade nog jag gjort iallafall för säkerhets skull ;)

Men visst är det knepigt att originalfilmerna, det som sändes till och mottogs av Nasa, är försvunna, överspelade då de inte hade märkts upp ordentligt.
Det vi ser på tv idag, och som sågs då, var från en monitor som filmades med en tv-kamera, dålig kvalitet blev det ju.
Ja, man undrar ju, inte så konstigt att bluffteorierna florerar som de gör.


Idag är det iallafall "1 Maj"...ledig dag minsann och tacksamheten är enorm här...hoppas er valborg utföll till belåtenhet och att ni har en fin inledning på helgen.


Ha det fint.







7 kommentarer:

Znogge sa...

Jag brukar inte tro på olika bluffteorier men nog finns det underligheter när det gäller detta... Vad man ska tro vet jag inte riktigt.

God 1:a maj!

Ingrid sa...

Jag VILL TRO att det är sant, men vem vet?
Njut av ledigheten och ha en fin första maj!
/Ingrid

tanthuset.blogg.se sa...

Bluff- och konspirationsteorier dyker upp lite då och då....vem ska man tro på?? Hur ska man veta??? Jaja, det visar sig väl vad som är rätt eller fel.
Ha det fortsatt fint idag och hälsa frugan <3

BP sa...

Du gillar ju konspirationsteorier så...;-)
Det är med att originalfilmerna är försvunna visste jag inte. Bra att du har koll på läget och delar med dig:-)
Jo då, valborg är ju valborg. Vi brukar inte kolla in majbrasor, då man alltid fryser häcken av sig så. Å idag har det regnat hela dagen. Så typiskt 1 maj md andra ord;-)

Ditte sa...

Visst känns det hela skumt. Men inte ska dessa originalfilmer försvinna. Märkligt!
Valborg kom och försvann och byttes ut mot första maj.I huvudstaden har det nästan varit heldagsregn och in ganska typisk innedag. Men jag hann ut i förmiddags innan regnet kom. Och det piggade i alla fall upp.
Önskar dig nu en bra långhelg.

Lotta sa...

Ja du! Den som ändå visste, nog upplevs det lite lurigt.
Valborg, min enda lediga natt ville jag helst hinna med allt och det gjorde jag nästan också men jag glömde nog bort den välbehövliga vilan. Får väl sova en annan natt då då.

Ha det!

Ama de casa sa...

Jag instämmer helt och fullt med dom där konspirationsteorierna, människan har aldrig landat på månen. Varför jag instämmer är för att det retar Anders nåt helt otroligt :-D

Här är det också en stor tacksamhet idag - jag har fått gå på en morgonpromenad helt utan anledning :-D

Ha det gott!