fredag 15 maj 2020

Örlogskapten guldkryckan von barkbåt?

Har väl i hela mitt vuxna liv ibland funderat på inköp av en båt, fast när undertecknad idiot inte ens kan sjösätta en barkbåt i en vattenpöl så får det nog vara ;)
Men i Spanien är det ju vackert, bilden är från "Puerto de Mogan" och visst blev man inspirerad, det måste jag ju ändå säga.

Riktigt vackert är det ju.
Jo, Kanarieöarna är ju vackert och de dagsturerna vi gjorde där gick inte av för hackor direkt, jag längtar dit som sjutton även om spanien är stort och vackert överallt enligt expertisen....ja vem vet....kanske det blir fastlandet någon gång som jag trots allt lovat mig själv många ggr.

Men denna sommar och höst är ju "körd" pga viruset...bara att drömma vidare till nästa år.
Hoppas hoppas!!

Men nu ska jag njuta av min fredag även om jag varit hemma från kneget, ganska gott ändå ;)

Ha det bäst alla.

7 kommentarer:

tanthuset.blogg.se sa...

Jag lovar att hålla tummen för dig vad gäller Spanien, själv vill jag till Provence, det duger det också :)
Ha en fin kväll nu Micke, mys med frugan <3

Veiken sa...

Mogan är så fint. Du får drömma dig genom detta år så håller vi tummarna för att du kommer iväg när coronan har sagt farväl!

BP sa...

Har visserligen seglat och varit gäst på en motorbåt, men skulle aldrig köpa en. Då måste man ju kunna läsa sjökort och det kan jag inte.
Puerto de Mogan är så idyllisk och fin. Inte helt så turistisk som andra ställen på Gran Canaria.

Spanien är ju så otroligt stor, större faktiskt än vad det ser ut på kartan. Avstånden är långa, men varje del av Spanien är värt ett besök. Vi har ju mest varit vid Costa Blanca och där skulle du stormtrivas.

Ja, i år det ju kört, så du slipper ta ett beslut vart ni ska åka. Satsa på 2021 istället.

Ha en trevlig helg på soffan nu!

Ditte sa...

Ja, tanken på båt förstår jag lockar men det är en del pyssel med båtar. Vi har haft några. Mest segelbåtar.
Puerto Mogan är så fint. Jag var där första gången 1972 . Då bodde vi, jag och min mamma i Puerto Rico, som då hade tre hotell, och liftade till Mogan. Där fanns bara en restaurang som drevs av en irländska. Sedan har jag varit tillbaka många gånger men det första besöket har jag verkligen bevarat.
Och att längta tillbaka hit förstår jag att du gör.Men drömma ska man tycker jag.
Önskar dig en fin helg.


Ingrid sa...

Vi får hoppas att det här coronaelände har en ände någon gång, så att vi kan få ut och röra på oss igen. Jag har åkt en sväng till någon av Kanarieöarna nästan varje vinter i en oherrans massa år, men så icke i år. Sista gången, nej jag vill inte säga sista, senaste gången var jag tre veckor i Puerto de la Cruz och dit skulle jag vilja åka tillbaka. Så länge Åke levde och orkade resa var vi i Las Palmas en vecka varje vinter, men aldrig mer än en vecka, längre kunde han inte var hemifrån.
Ha en skön helg!
/Ingrid

Ama de casa sa...

Vi har hyrt båt flera gånger. Bland annat seglat i Grekland och kört kanalbåt i England och Frankrike flera gånger. Hur behändigt som helst, man slipper ju underhållet av båten :-)

Det finns huuur mycket fint som helst på spanska fastlandet också. Bara dom släpper lite mer på reglerna så ska vi nog ut och se oss omkring igen :-)

Ha det bra!

Susjos sa...

Åh, ljuvliga Puerto de Mogan och Gran Canaria. Vi har ju planer att ta oss dit i höst, men nu vete tusan hur det blir...jag fyller ju jämnt och skulle ju vilja åka dit.....