måndag 13 juli 2020

Lite gamla minnen.


Hittade ju denna i en byrålåda, en gammal tågbiljett från Vänersborg till Göteborg.
Var ju uppe där och försökte komma in på en utbildning med inriktning mot kriminalvården.

Nu kom jag ju inte in men att arbeta inom grundskolan är väl ganska ok det med, att försöka se till så att ungarna INTE hamnar inom kriminalvården.


I veckan som var rapporterade ju danskarna att en rysk kärnvapenubåt var på genomresa upp mot flottbasen där de ska ha sin årliga sammankomst för ryska flottan.
Enorma farkoster det där som ju inte fungerar riktigt i dessa vatten då de är gigantiska.
Jag har ju ett intresse för ryska flottan sen 80-talet då de med sina ubåtar besökte våra vatten regelbundet, precis som förresten Nato gjorde också.
En spännande tid var det ju och intressant att se tillbaka på, om man är en "nörd" som jag.

Är ju inne på andra veckan av semestern nu och man har väl kommit in i "semesterläge" äntligen, det tog en vecka vilket jag tror är normalt för undertecknad åsna.
Länge leve den svenska sommaren, skit samma om det regnar, bara jag slipper gå till kneget, hallelujah ;)

Dags att börja med middagen här, på återseende.


6 kommentarer:

Znogge sa...

Det är väl en verkligt lovvärd insats att jobba med barn även inom skolans värld. Jag tror att vi som gör det är viktigare än vad vi tror.

Ha det gott och njut vidare!

BP sa...

Så du spar dina tågbiljetter i hela 12 år!!!? Troligen längre än så, då jag tvivlar på att du kommer slänga den. Å då jag ju brukar delta i en utmaning som heter "Bokmärken" kan jag tipsa dig om att använda biljetten just som ett perfekt bokmärke;-)

Ja, du gillar ju verkligen konspirationer och ubåtsjakter, så det är bara att använda semestern till att göra research;-)

Här har vädret varit riktigt skapligt de senaste tre dagarna, inte så illa som SMHI hade hotat med.

Mia sa...

Det jobb du gör i skolan tror jag är väldigt viktigt! En bra förebild som finns till för dem.

Ditte sa...

Ditt jobb med eleverna är väldigt viktigt och säkert kan några med din hjälp slippa hamna inom kriminalvården.
Kul att hitta en gammal biljett och aktualisera minnen.
Intressant att följa den här ryska u-båten och ryssarna har ju förr haft taskiga sjökort och navigerat fel.
Önskar dig nu fortsatt fina semesterdagar.

Ingrid sa...

Jag har en känsla av att du gör en god insats för barnen i skolan och det är nog så viktigt att ge dem vägledning, så att de inte behöver ha med kriminalvården att göra.
Ha det så gott!
/Ingrid

Ama de casa sa...

Det är kul när man hittar såna där gamla biljetter eller andra saker som ger en ny resa fast i minnenas kvarter då.

Ubåtar är fascinerande! Jag har varit nere i ett flertal och kollat, fast den vi har här i hamnen i Torrevieja, den har jag inte besökt. Konstigt va? Den ligger väl för nära, kan tro :-)

Ha det gott!