torsdag 12 november 2020

Torsdag...dagen innan fredag.

Nog det enda som får åtminstone mig att stå ut en torsdag, att det är fredag dagen efter.
Torsdagar hos oss på kneget innebär veckans längsta dag enligt schema nämligen då vi 15:00 har konferenser av olika slag.
Nu för tiden har man det ju för det mesta digitalt dock och om man hinner så kan man ju gå hem och ta det där istället, i övrigt gäller att sprida ut sig på skolan så man inte sitter nära varandra.

2020, året då ingenting varit sig likt, resor inställda, arbetsförhållanden förändrade, sjukhuspersonalen går på knäna, väldigt slitna knän, nu i inledningsskedet av fas två under covid-19.
Hur många fler ska behöva avlida?

Nä, detta året vill man nog glömma vid nyår, funderar på att göra en årskrönika för första gången i mellandagarna....men året kan ju beskrivas med tre ord som min far ibland uttryckte det: Skit, piss och Vademecum.
Kanske räcker så?
 
Men nu ska en torsdagskväll avverkas, får nog bli en kanelbulle eller två nedsköljda med en kopp kaffe.
Ser fram emot helgen nu.
 
Ha det bäst alla.
 

 

4 kommentarer:

Ditte sa...

Nej, inger är sig likt i år. Men visst borde man kunna ha konferenser digitalt. Svårare kan jag tänka mig att det är att undervisa och ta hand om era elever digitalt.
Nu vill det ju verkligen till att alla tar sitt ansvar så att det blir bättre-
Ja, fredag i morgon...
Ha det så bra du kan.

BP sa...

Din far var en väldigt klok man - Skit, piss och Vademecum. Kunde inte ha sagt det bättre själv.
2020 var och är ett skitår. Himla synd att vi inte bra kan stryka dessa 12 månader och glömma att de någonsin hänt...
Å när jag ser din gamla, hederliga papperskalender på bilden som blir jag ju påmind att uppsöka Akademibokhandeln för inköp av en bordskalender. Tusen tack för påminnelsen:-)

Susjos sa...

Skit,piss och vademecum, låter som tre bra ord för detta år, det var bra ord som din far kommit på!
Torsdag innebär för mej att jag snart ska gå på och jobba igen, en himla massa helger vi måste göra känns det som!
Ha nu en bra fredag och trevlig ledig helg!

Ama de casa sa...

Vi har ändå konstaterat att vi - trots det rådande skit-piss-och-vademecum-läget - ändå har det rätt bra. Vi är friska, har boende, äter gott och vi har varandra, det räcker långt.

Och du - nu är fredagen här! :-)

Ha det gott!
PS: Men visst saknar jag att resa, det ska jag inte sticka under stol med.