söndag 28 februari 2021

28 februari, en årsdag.

Denna dag är ju årsdag för mordet på vår statsminister Olof Palme 1986.  
Många är ju teorierna, och fler blir det ju längre tiden går, om vad som låg bakom och vem eller vilka som utförde dådet.
35 år har det gått sedan den dagen och sverige blev sig väl aldrig likt efter det.
 Anna Lindh blev nästa offer 2003, endast 46 år gammal.
 
Vila i frid.
 
Men så ska ju då söndagen avverkas, lite drygt sex timmar kvar innan det åter blir måndag och ny vecka.
Min skönhetssömn har jag ju "tagit igen"under veckan, lyckades hålla mig vaken till nyheterna i fredags men sedan var det "kört" ;)
Igår lyckades jag "missa" deltävlingen i melodifestivalen, orkade helt enkelt inte förflytta mig från min tv-serie på DVD och så fick det bli, men frugan meddelade från vardagsrummet att den minst sämsta gick vidare, Saade, känns ju tryggt att han gick vidare på något vis.
Bra kille det där, ska bli spännande att se finalen när det är dags.
 
Tillönskar er en fin avslutning på helgen. 

 
  

9 kommentarer:

LillaSyster sa...

Bra att du tagit igen dig under helgen. Har inte sett något från årets mello. Njut av de sista söndagens och månadens timmar. Imorgon börjar äntligen första vårmånaden =)

Ditte sa...


Känns ju märkligt att man inte fått klart med Palmemordet och trots alla kostnader och utredningar. Anna Lindhs mördare fick man ju fast. Bra så. Och säkert vet polisen mer än vad som framkommit.
Önskar dig en skön kväll och en bra start på veckan.

BP sa...

Just ja, Palmemordet. Det hade jag glömt. Eller ja inte så, utan jag tänkte inte på det just idag.
Såg faktiskt det mesta av Mellon igår och måste säga att jag varken gillade programledarna, speciellt den manliga, Mello-familjen var bara töntig, och intervjuarna med deltagarna var väldigt svaga. Bidragen var inga höjdare heller. Det var bara tjejen från Gotland som fastnade i minnet. Gillade hennes stuk.
Min schlagerfrälsta Barbershopkompis Yvonne höll inte med mig, så glöm vad jag har sagt;-)

Önskar dig en bra start på veckan! Här är det ju Sportlov nästa vecka.

Susanne sa...

Såg oxå Mello i lördags och blev så imponerade över Erik Saade.
Ha en trevlig måndag

Ama de casa sa...

Minns när jag körde till jobbet på Skansen morgonen efter mordet (började 07:00). På lördagar brukade jag passa på att köra Sveavägen eftersom det inte var just nån trafik där vid den tiden på helgerna. Blev jätteförvånad när det var precis knökfullt med bilar, så jag körde runt via Vallhallavägen istället. Först när jag kom fram till jobbet fick jag höra vad som hänt... Vilken chock!

Schlagern snabbspolade jag mig igenom i går. Tyckte The Mamas var bäst och Saade imponerade inte alls på mig. Fast jag hörde inte så mycket av nån av låtarna, det ska erkännas :-)

Ha en fin start på veckan!

znogge sa...

Palmemordet ja... Någon definitiv klarhet får vi aldrig i det trots att många arbetade länge med fallet.

Schlagern har varit minst sagt menlös i år men ändå ser jag. Då har man i och för sig något att gnälla över ;-)

Ha en bra strat på veckan!

Lotta sa...

Minns som igår vad jag gjorde när jag fick veta om Palmemordet. När jag skulle berätta för min fd man så trodde han inte på mig. Det var ju inte så att nyheterna fanns att tillgå i mobilen då som nu.
Bra att du vilat upp dig!
Ny vecka nya möjligheter. Ny månad som är en vårmånad. Underbart!

Snart är det fredag igen :-)

Veiken sa...

Alla minns exakt vad dom gjorde när beskedet kom. Det har gått många år och vi får väl aldrig riktigt veta!
The Mamas gick vidare och skulle göra det också tycker jag. Erik saade har inte utvecklats ett dugg sedan han var 20. Om det var dans han utförde så undrar jag var han lärde sig.... Hyfsad låt med oproffsigt uppträdande!
Ha det fint!

Susjos sa...

Visst minns man vad man gjorde den där dagen man fick veta att Palme blivit mördad, man var helt i chock! Tror jag hörde det på radion, och ringde direkt hem till min mamma och pappa.
Melodifestivalens deltävling 4 var heeelt underbar! Pernilla och Per skrattade jag massor åt! Du måste ju bara se reprisen!
Jag blev helt såld på Eric Saades moderna låt och vilket fantastiskt proffsigt framträdande, superläckert, jag rös!!! Å fick en favorit i år!

Men smaken är som baken, alla tycker vi olika. Ska bli riktigt spännande att se vem som vinner i år!
Ha en fortsatt fin vecka!