söndag 7 mars 2021

Söndag igen....

och idag blev det födelsedagsfirande för ett av barnbarnen genom lite utevaro med korvgrillning.
Covid-19 säkert med avstånd och allt.
Tänk när den tiden då man kan fira utan tanke på sådant åter är här, ser fram emot det liksom alla andra antar jag.
Trevligt var det att komma ut lite får jag ju tillägga men imorgon är det åter dags för att arbeta lite i kommunal regi.
 
Vår älskade Zillen på språng, längst uppe i hörnet till vänster ser man Ozzy om man anstränger blicken lite.
Han är den som brukar lägga sig på min mage när jag ska resa mig upp för att gå till kneget, han vill inte heller att jag ska lämna hemmet.
Men någon gång blir jag väl pensionär, med lite tur så blir det i förtid om lotto-gudarna vill, men jag har tur i kärlek iallafall ;)
 
Ha det fint därute.

 
 
 

6 kommentarer:

Lotta sa...

Tur i kärlek är bättre än den högsta vinsten :-) Så grattis till dig! Jag börjar den nya veckan med att vara ledig men jag har ju i och för sig knegat när du varit ledig. Så när du går till jobbet så går jag av, ska nog fira med en chokladboll.
Så söta dina katter är, nog ser jag den lille spanaren längst upp i hörnet.
Trevlig kväll till er och en jäkla bra början på veckan :-)

Ama de casa sa...

Korvgrillning ute lät väldigt mysigt, synd bara att det är ett tvångsmässigt val... Men det blev säkerligen hur bra som helst :-)

Jag såg båda katterna - vad vann jag? ;-)

Ha en finfin start på veckan!

Veiken sa...

Du har ju redan vunnit! Kärleken!
Så härligt att kunna träffas även om det "bara" är ute! Barnbarnet bryr sig nog inte så mycket om det är ute eller inne!
Trevlig vecka i kommunal regi!

BP sa...

Visst har det firats oavbrutet sedan pandemin började för cirka ett år sedan - firats ute alltså. Allt från födelsedagar till studentskivor oavsett väder kan jag säga. Vem hade trott det för två år sedan, alltså att grillarna skulle gå varma mitt i vinter när temperaturen ligger på fem minusgrader.
En härlig bild på Zillen. Himla roligt namn:-)
Hoppas du har haft en dräglig arbetsdag. Försök med Postkodlotteriet och Trisslotter som komplement till Lotto;-)
Ha en fortsatt bra vecka!

Ditte sa...

Trevligt med ett utomhuskalas och fint att kunna ses är det. Lite extra energi ger det helt klart.
Kan förstå att katterna vill ha dig hemma och att hoppas på en vinst verkar ju hoppfullt.
Trevlig kväll.

Susanne sa...

Tycker att det funkar med utekalas, men längtar så intensivt att få krama mina nära och kära.