måndag 19 april 2021

Lite om min tid som bloggare och svar.

Först: Heej Ruth, tack för din kommentar, skogsarbetet som det var förr finns ju inte idag, utvecklingen går ju framåt, men med en egen skog kan man nog återuppleva svunna tider.
Ha det underbart Ruth.
 
Det var ju under en lång tid inte så mycket aktivitet på denna bloggen men  juli 2019 satte jag igång igen.
Vi bloggare går ju alla igenom livets olika faser precis som andra och ibland blir det som det blir med bloggandet.
Jag har bloggat sen 2006 och har inte ångrat en enda gång att jag började, man lär känna folk på ett helt annat sätt än IRL.
Den enda jag träffat är ju Lennart som tyvärr slutade blogga.
 
(Ha det fint Lennart)


Jag lovar, det var gott till kaffet ;)
 
Ser fram emot kvällen här nu, det vankas räkmackor minsann, egengjorda sådana och gott ska det bli.
Äggen är färdigkokta, salladen ligger i kylskåpet, skagenröran likaså.
Kan knappt bärga mig ju.

Undrar förresten om det kommer post idag?
Den kommer väl knappast så här sent.
Har dålig koll på vilka dagar de levererar post efter Postnords nya upplägg.
Fint att paketen kommer alla dagar på veckan iallafall.
Debatten har ju upphört mig veterligen då det är genomfört men vad tycker ni? 
För mig och frugan har det ingen betydelse dock, det mesta får vi elektroniskt numera, alla räkningar och så, men det kanske finns andra aspekter att ta med i den ekvationen?
 
Ha det fint nu alla.



9 kommentarer:

Ingrid sa...

Då har jag bloggat ett par år längre än du har gjort, men några somrar har jag haft uppehåll någon månad.
Det låter som en väldigt god kvällsmat. Själv ska jag gå och koka en bit torsk. Jag lyxade till det i dag!
Ha en fin måndagskväll!

Geddfish ♥ sa...

Aha, då har vi bloggat lika länge! Jag började på Expressen och har nog bloggat så gott som alla dagar sedan dess. Endast några få semesteruppehåll på ett par veckor.
Vilken god kvällsmat!
Ha det gott!

BP sa...

Då har jag följt dig nästan från början. Tror jag hängde här från och med 2008. Det var via din blogg som jag snubblade över Lennarts blogg. Ja, han slutade ju blogga två gånger om jag minns rätt, men nu verkar det vara permanent "slutbloggat" om man säger så.

Har alltid gillat din blogg. Det finns ju inte så många killar som bloggar och ni har en "annan" stil som jag gillar:-)

Är det nåt nytt på G vad gäller posten. Det måste jag ha missat. Här är det Postnord och Bring som delar ut post dagligen - än så länge i alla fall. Det är en tjej och en kille som cyklar runt med brev och mindre paket... som på den gamla goda tiden;-)

LillaSyster sa...

Oj, jag hade ingen koll på hur länge jag bloggat....men det var ju lätt att ta reda på. Jag ligger flera år efter dig. Jag kom tillskott först 2012, tänk vad tiden går. Visst är det ett trevligt sätt att lära känna andra på. Hoppas att du är frisk igen. Och skagenröra blev det här också som sås till den stekta laxen till dagens kvällsmat. Ha en bra vecka!

Susjos sa...

Visst är det kul med nya bekantskaper via blogglandia! Jag har bloggat sen 2008, har träffat någon enstaka IRL.
Jättekul! En dag kanske jag , BP och Ditte sätter oss på tåget och kommer och hälsar på dej, vilken grej va!
Vad gäller posten så har jag ingen aning om vad som gäller?
Ha en bra vecka!

Gubben sa...

Bloggat sedan 2007 och tror du varit med nästan hela tiden. Du hade väl lite olika namn på de tidigare bloggarna,

Ama de casa sa...

Jag klev tveksamt in i bloggvärlden 2009 och fastnade direkt. Har träffat många bloggare och bloggläsare irl och det är alltid lika trevligt när bloggläsarna kommer fram och säger hej. En stor del av bekantskapskretsen vi har här i Spanien kommer faktiskt från bloggeriet på ena eller andra viset.

Räkmacka... Mums! :-)

Ha det finemang!

Susanne sa...

Jag började att blogga januari 2010 och hade ett längre uppehåll men har nu hittat tbx igen. Bloggar iof inte lika mycket längre.
Räkmacka lät himla gott.
Ha en fortsatt fin dag.

Lotta sa...

Jag ångrar inte heller att jag började blogga, är så kul när man går tillbaka och kollar. Förr skrev jag dagbok. blogga är mycket roligare då man kan slänga in en bild också. Många har slutat av mina bloggkompisar och några har kommit till, det är väldigt trevligt.
Jag får nog bara post två gånger i veckan. Det mesta är inget att ha, oftast någon tidning som vill att man ska prenumerera. Kommunalaren kommer också förståss :-)

Ha det bra och va rädd om dig!