söndag 16 maj 2021

Då helgar vi åter vilodagen, det är söndag.

 Personligen helgar jag dock alla lediga dagar som jag kan, spelar ingen roll om det är röd dag eller vardag, här "helgas" det villkorslöst ;)

Kommande arbetsvecka finns ett möte inplanerat med ledningen för undertecknad.
Fick ett mejl om det i veckan som jag besvarade, fick sen dock ingen respons så jag antar att det kommer bli av.
Egentligen borde jag vänta en vecka med att besvara mejl, minst, bara för att jag kan ;)
Mötet tror jag handlar om mina arbetsuppgifter på skolan, har ju för längesedan signalerat om att det nuvarande upplägget "inte är min grej" och jag vill göra något annat.
Vi får väl se hur det blir med allt efter mötet.
Känns bra att det åtminstone (förmodligen) händer något på den fronten. :)
30 dagar kvar nu till skolavslutningen och 47 till min semester.
Blir bra detta.
Min arbetsplats, bästa arbetet jag någonsin haft men också det värsta beroende på hur man ser det.

På hemmafronten går dock allt sin gilla gång, det flyter på som det ska och enda tankeverksamheten som rörde på sig här handlade om vad vi skulle ha till middag denna söndag.
Det blev foodora idag också ;I)

Ha nu en fin avslutning på helgen allihopa.








9 kommentarer:

LillaSyster sa...

Då hoppas vi på ett bra möte, så att du får arbetsuppgifter du kommer att trivas med =) Här blev det klyftpotatis och entrécote med en äppelröra som sås, lättgjord och så gott!(Riv ett eller två äpple, lite pressad vitlök som rörs ner i 2dl matyoghurt -salt och peppar efter smak) Ha en skön avslutning på helgen

Geddfish ♥ sa...

Säger lycka till på mötet!
Här ska det bli chili con carne idag. Gammal rätt som aldrig går ur tiden, den kan man krydda bra.
Önskar er en skön kväll!

BP sa...

Önskar dig redan nu lycka till med mötet. Stå på dig, då kanske dina chefer tillgodoser dina önskemål och ta vara på det du är bra/bäst på.
Visst är det bra med Foodora eller Wolt. Älskar killarna som levererar alltid i tid och alltid med ett trevligt leende på läpparna. Kul att kunna bidra med att budföretagen överlever:-)

Önskar dig en bra början på veckan och att du får som du vill;-)

Susjos sa...

Säger också lycka till redan nu vad gäller mötet!
Här har det också vilats idag, behövde det efter igår kväll!
Men när bilen kom hem på eftermiddagen så var jag tvungen att åka och handla hem lite till kylskåpet, jobbigt värre, men skönt att ha det gjort! Ha en fortsatt skön kväll och en bra start på veckan!

Lotta sa...

Hoppas att mötet blir till belåtenhet. Håller tummarna för det.
En natt till för mig sedan ska jag också helga vilodagen även om det är en tisdag.

Hoppas på lite värme i veckan!
Ha det gott ;-)

Ama de casa sa...

Hoppas att mötet blir av och att utfallet blir bra för din del!

Ha en finfin start på veckan :-)

Ingrid sa...

Hoppas att det blir ett positivt möte!
Glad måndag!

Znogge sa...

Då hoppas jag att mötet blir av och att det leder till en positiv förändring för din del.

God måndagskväll!

Ditte sa...

Att vila och göra det man vill eller låta bli att göra något är klokt.
hoppas på att mötet blir bra och att du blir lyssnad på. Håller tummarna och önskar dig en bra vecka.