fredag 14 maj 2021

Projekt "Hitta ny dator" har startat.

Ledig fredag, är ju riktigt fint detta. ;)

Jo, vi är igång med letandet efter en ny dator till både mig och frugan.
Chromebook får det ju bli har vi tänkt och jag har redan hittat en som skulle passa oss både.
Skärmen får ju inte vara för liten så 15 tum, vilket vi har nu, kan nog bli bra tror jag.
Vi tänker inte förhasta oss och köpa första bästa, sådana här affärer mår bäst av att "tröskas" igenom ordentligt innan man slår till.
Ozzy instämmer till fullo, bara jag slutar tjata om det.

Kikar ut genom fönstret här, moln skymmer vår utsikt i solens riktning, läser hur fint ni har det i stockholm vädermässigt men jag älskar ju regn och dagar utan sol, jovisst, visst gör jag det ;)

Tillönskar nu er alla en fin inledning av denna helg, själv ska jag se var mitt paraply har gömt sig.

Ha det bäst.

8 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

Det gör ni rätt i, att undersöka datorvärlden i noggrann takt.
Söt kissemisse där, saknar att ha katt.
Här sprutar solen sina strålar, det trodde jag inte.
Ha en fin dag med eller utan paraply!

LillaSyster sa...

Men stackare har du inte sol idag heller! Här är mer sol är moln än så länge.. bäst att passa på att jobba lite till i trädgården, för det ska ju bli sämre sedan. Ha det gott och hoppas att solen hittar även till er!

Znogge sa...

Klokt att inte förhasta sig utan välja med omsorg! Jag har en PC och en Mac och använder båda. Kanske lite udda men det fungerar fint. Lycka till med beslutsprocessen. Bra att Ozzy är behjälplig ;-)
Här kan inte vädret bestämma sig men än så länge behövs inte paraply. Alltid något ;-)

Trevlig fredag!

Ingrid sa...

Lycka till med datorinköpen. Det brukar vara lite kämpigt i början innan man kommit in i den nya världen, men tänk så härligt det är med en dator som gör som man vill och snabbt dessutom.
Ha en fin fredag!

Susjos sa...

Jag säger också lycka till med datorinköp, själv kan jag ingenting på det området! Jag gör som Ozzy då, gäspar, så får nån annan (typ maken) hjälpa mej med sådant!
Idag har regnet kommit till 08-landet också, kanske ni får lite solsken nu då?
Ha en fortsatt skön ledighet, med eller utan paraply!

BP sa...

Nej, vi har det inte lika fint i Stockholm längre kan jag berätta. 14 grader och regn från klockan 14 till klockan 18. Sedan sol och nu regnar det igen. Aprilväder i maj, inget ovanligt. Man får väl vara glad att det inte snöar.

Jovisst ska man tröska igenom ordentligt innan man slår till på en ny dator, bara man gör det i tid. Innan den gamla slocknar vill säga.

Jag slog till på en Lenovo som är på 17 tum. Vill gärna ha en stor "monitor" för bildredigering.

PS. Vilken bild på Ozzy:-) DS.

Ditte sa...

Bra att kolla upp ordentligt så ni vet vad ni vill ha- Jag har en MacBook och är väldigt nöjd med den och den är ju synkad med min Iphone.
Men tror mest detta med laptops är en vanefråga och vad som känns bäst. Eller i varje fall bra.
Önskar dig en fin kväll och hoppas solen håller sig kvar.

Ama de casa sa...

Det är viktigt att marknadsundersöka noga och inte förhasta sig. Fast den delen överlåter jag till Anders - själv har jag nollkoll på vad som är bra och inte.

Här i Torrevieja är inte vädret heller så pjåkigt - strålande sol och 20 grader just nu.

Ha en finfin lördag!