lördag 12 juni 2021

Så här på en lördag...

 så kan man ju återgå till fredagens umbäranden yrkesmässigt då jag inte orkade engagera mig i bloggen efter hemkomst.
Fredagens utflykt blev helt underbar, allt flöt på bra, den grillade korven var jättegod, ja, ni känner ju mig vid detta laget i bloggvärlden, mat är änna "grejen" för mig ;) 
Men dagen var riktigt fin även om vädret inte var så soligt som man kunnat önska, ungarna älskade det ändå.

Men nu är det ju lördag, somnade vid 21.00 igår och vaknade kl 08.00, 11 timmars skönhetssömn som tyvärr inte gav något positivt resultat framför spegeln i morse, men jag jobbar på det ;)
Var ju tänkt att vi skulle på ett födelsedagsfirande idag för en tolvåring men varken jag eller frugan "är på topp" idag, antar att värmen har tagit ut sin rätt.
Vi får bjuda på tårta någon annan dag här i hemmet har vi tänkt, men födelsedagspengen är iallafall överförd till "giltig instans", det får man ju inte missa ;)

Det fallna trädet som jag följt i anslutning till skolan, nån gång ska jag lägga ut alla på en gång, ska bara hitta dem först då jag som vanligt inte katalogiserar speciellt många av mina bilder.

Ha en fin lördag alla fina läsare.

9 kommentarer:

LillaSyster sa...

Ibland behöver man sova ut ordentligt. Skönt att det blev en lyckad dag och att maten uppskattades. Då har ni tårta att se framemot då orken återvänt. Ha en skön helg!

Ingrid sa...

Inte heller här har en lugn natts skönhetssömn haft något synbart resultet. Snarare tvärtom - lite mosigare än vanligt.
Ha en skön helg!

Znogge sa...

Så skönt att utflykten gick bra och att allt blev till belåtenhet. Den enkla sanningen är att precis vad som helst kan hända.

Jag sov också lite längre men min spegelbild såg ändå misstänkt bekant ut ;-)

Ha en bra lördag!

Geddfish ♥ sa...

Hej! Jag har smugit in lite försiktigt i Blogglandia. Kan väl säga att min skönhetssömn säkert hade behövt fler än mina 8,5h. Det tog på krafterna att åka tåg, buss, buss och med munskydd, i värmen igår em.

Önskar en trevlig lördag!

Susjos sa...

Visst är det skönt att sova! Fick sova ut på landet idag, men kommer aldrig i säng så pass tidigt som kl 21, men så är man nattarbetare också, dygnsrubbad som få!
Hoppas din helg blir fortsatt skön!

BP sa...

Jätteskoj att grillfesten blev lyckad. Å grillade majskolvar är bland det godaste jag vet;-) Men festen verkar ha tagit ut sin rätt med tanke på att du slocknade redan vin niosnåret. Hoppas du är piggare idag. Detsamma gäller frugan:-)
Ha en skön fortsättning på helgen:-)

Ditte sa...

Vad roligt att utflykten blev så lyckad för det är ju inte på förhand lätt att veta hur det ska bli- Och vad gäller vädret kan man ju tyvärr inte påverka det.
Fint med en god natts sömn oavsett vad spegeln säger-
Och visst går det fint att fira i efterskott när toppen är bättre-
Intressant med det fallna trädet so du flitigt följt och du får lägga ut bilderna vartefter du hittar dem.
Önskar dig en trevlig kväll.

Ama de casa sa...

Vilken härlig utflykt det blev! Tyckte först att det bara var majs på grillen, men sen såg jag korvarna också och blev himla sugen på både och även fast det snarare är frukosttid nu ;-) Kan tänkas att även jag är liiite matfixerad :-D

Ha nu en riktigt skön söndag!

Veiken sa...

Det alltid trevligt med utflykter om vädret tillåter.
Skönhetssömn behövs även om man inte kan se det på utsidan! :)