onsdag 16 juni 2021

Sommarlovet har börjat för kidzen...

 men själv har man ju några dagar kvar innan ledigheten.
I måndags städade vi lokalen tillsammans med våra elever, att städa med "NPF-ungar" kan bli lite som det vill men i slutändan blir det ju alltid bra oavsett vad.
Igår var det ju då skolavslutning, lite kramar hit och dit och sen gick de hem.
En lite avslagen avslutning var det ju, covid-19 har verkligen förstört mycket för våra elever men nästa år ska det väl bli som vanligt igen, det hoppas vi på tycker jag.

Blev först på plan här idag trots en liten sovmorgon även för mig, en efter en ramlade personal in med ett bakrus som för några var värre än för de andra.
Själv var jag inte med på denna begivenhet igår men jag fick höra allt idag iallafall, många historier där som man nog kommer minnas länge ;)

Jag städade undan lite idag på morgonen så det åtminstone såg lite presentabelt ut för en "överlämning" men sen höll jag mig undan resten av dagen, har ju mina gömställen på skolan, vi har ju ändå fram till den 2 juli på oss menar jag ;)

Kollade till min kollega "Herr Ben", förutom att ena armen saknades så mådde han tydligen bra med tanke på omständigheterna, absolut bästa kollegan jag någonsin haft ;)

Men nu blir det strax middag här med barnbarnen, spagetti och köttfärssås förstås, min paradrätt.

Ha det fint alla.

 



10 kommentarer:

Znogge sa...

Några senare och rusigare kvällar orkar jag inte med längre om jag ska upp och jobba dagen efter så den tiden är helt enkelt förbi. I morgon är vi dock lediga alla så vi får se hur kvällen artar sig ;-) Skämt åsido brukar det vara lugna tillställningar.

Så smart att ha några ställen där du kan hålla dig undan. Kan garanterat komma till användning fram till semestern.

Ha en härlig kväll!

BP sa...

Att supa mitt i veckan när man har en arbetsdag som följer gjorde jag senast när jag var i 20-årsåldern. Skulle nog inte klara av det idag längre. Gissar att du hade ungefär samma känsla...
Kollegan Ben gillar jag. Dags att uppdatera din profilbild tycker jag;-)

PS. Fick googla NPF-ungar. Nu vet jag även vilka bokstavskombinationer dessa ungar har. Sånt fanns liksom inte när jag var liten, inte när du var barn heller antar jag, eller?! Eller jo, de fanns säkert, men ingen la märke till det. Inga diagnoser, inga hjälpmedel. Det var nog inte bättre förr. DS.

Geddfish ♥ sa...

När jag växte upp fanns det inga diagnoser heller, men en del barn gick i sk hjälpklass.
Ja, detsamma säger jag, festa till det och sen upp och jobba, det var i 20-årsåldern typ om det ens var något.
Idag pallar jag inte för något större. Men väl är väl är väl det.
Trevlig kväll, nu natti för mig!

Ditte sa...

En god början att eleverna nu är på sommarlov. Vet ju att det är en utmaning att städa med elever med denna diagnos. Ja, mycket med dem är en utmaning men det brukar ge sig efter hand.
Hoppas nu det kan bli en mer vanlig avslutning till nästa sommar.
Man får väl ändå säga att för de som var bakis idag på jobbet hade sg själva att skylla. Antar att de inte skyllde på någon annan heller.
Bra att du har Ben där du kan dra dig tillbaka.
Hoppas att det blev en trevlig kväll med barnbarnan och köttfärssås och spagetti.

Susjos sa...

Skönt med sommarlov för barnen, och snart även för dej! Herr Ben ser ut att må bra, eller inte, haha!
Mums för spagetti och köttfärssås, vilken lycka för barnbarnen!
Ha en fortsatt fin vecka!

LillaSyster sa...

Så Ben Benjamin har blivit amputerad....stackarn. Spagetti och köttfärssås mmmm det är ju så gott! Skönt att kunna "gömma" sig en stund på jobbet. Snart får även du ledigt! Jag har nedräkning nu...jobbar idag och tre dagar nästa vecka, sen ska jag bara skrota runt!

Ama de casa sa...

Så då har väl lugnet lagt sig på jobbet kan tro. Herr Ben ser inte ut att göra mycket väsen av sig ;-)

Spagetti och köttfärssås hör till mina favoriter. Precis som falukorv och makaroner och korv med mos. Barnmenyerna tilltalar mig ofta mer än vuxendelen :-D Fast jag skulle ändå klassa mig som "allätare", men morötter går bort! :-D

Ha en finfin dagen-före-fredag!

Ingrid sa...

Så skönt med ett sommarlov att se fram mot!
Spaghetti och köttfärssås är ett säkert kort för både stora och små.
Ha det så gott!

Veiken sa...

Jag tycker Ben ser lite undernärd ut. Han skulle kanske gilla spagetti med köttfärssås också.
Skönt med lite egna krypin ibland. Det kan behövas! :)

Lotta sa...

Herr Ben ser verkligen blek ut, är du säker på att inte han också var med på festen. Hoppas ingen hittar er på gömstället :-)

Njut av tystnaden!