fredag 20 augusti 2021

Fredag äntligen...

 även om det var en kort vecka med kidzen, speciellt för mig som när jag vaknade idag fått biverkningar av gårdagens vaccinering.

Blir att stanna hemma idag således, ont i hela kroppen.
Men vaccineringen gick smidigt på alla vis, nu är det klart, nu ska man bara invänta en tredje dos när nu det kan bli. 

Det var kul att träffa ungarna på nytt, även om flera av dem ännu inte fått till det med taxi till och från skolan ännu, dem träffar vi på måndag igen.

Nya förändringar kanske på gång för undertecknad igen, andra arbetsuppgifter, lite mer som passar mig och vad jag vill göra.
En cliffhanger som Ama brukar kalla det, min första tror jag ;)

Ha det bäst alla.



9 kommentarer:

Znogge sa...

Skönt att vara färdigvaccinerad för ett tag i alla fall men klokt att stanna hemma.
Nya och mer passande arbetsuppgifter låter alldeles utmärkt tycker jag.

God fredag!

Ingrid sa...

Jag som fick min andra dos i februari misstänker att skyddet snart behöver fyllas på. Hoppas att dina biverkningar går över.
Krya på dig!

Geddfish ♥ sa...

Låter fint att du nu är vaccinerad. Jag tror ju på en tredje dos.
Intressant med andra arbetsuppgifter!
Ha en fin helg!

Susjos sa...

Perfekt att vara fullvaccinerad! Hoppas du mår bättre nu.
Ja, verkligen en cliffhanger, vad är på gång, spännande!
Ha en fin helg!

BP sa...

Usch med biverkningar, men smart att ta sprutan en torsdag och "kallt räkna med" biverkningar på fredagen. Smart Guldkryckan!
Vilken lyx för barnen att få åka taxi till skolan. Vet inte om vi har sån lyx här. För funktionshindrade barn tror jag det finns skoltaxi.
Trodde att du hade fått nya arbetsuppgifter innan semestern. Är det fortfarande samma diskussion eller...
Helt okej med en cliffhanger:-)
Ha en fin helg nu och hoppas att biverkningarna lagt sig nu.

Ditte sa...

Skönt att dos två är klar men lite smolk i bägaren att du inte mådde bra efteråt. Hoppas du är piggare i morgon.
Spännande med nya arbetsuppgifter. Hoppas det blir så och särskilt om du själv vill det.
Ha det så bra du kan.

Veiken sa...

Oj fick du rejäla biverkningar. Det tyder på att det var vaccin du fick och inte koksalt! :)
Trevligt med bättre arbetsuppgifter. Lycka till med dem!

Ama de casa sa...

Skönt att du är färdigstucken - för den här gången i alla fall. Hoppas dom där biverkningarna är väck nu!

Hmm... Jag gillar inte klipphängare när jag inte har facit på upplösningen, men jag får väl sjå mig och invänta svaret/svaren. Men det låter bra inledningsvis, ja, att dom nya arbetsuppgifterna passar dig bättre - stort GRATTIS till det! :-)

LillaSyster sa...

Vi är många som reagerade på vaccinationen. Hoppas att du mår bra igen. Spännande med ditt jobb =) Hoppas verkligen att det blir till din fördel. Ha en bra söndag!