fredag 24 september 2021

Lite återkoppling är väl på sin plats.

Nej, jag tror inte alls på att "EN" rektor ska ha huvudansvaret för flera skolor och tre biträdande ska ha ansvar för samma antal skolor och dela upp tiden för att vara på plats där de behövs.
"En" rektor och en biträdande behövs på heltid på en skola.
Kalla mig gärna gammalmodig men nånstans måste jag ju ändå sätta gränsen för vad jag tycker är acceptabelt.
Som många av er skrev, "många kockar ger inte bättre soppa", nä, det blir nog inget bra i slutändan, återstår väl att se men jag tror att ni och jag har rätt i denna fråga.

Det blev tre dagar med kidzen denna veckan, en lärare sjukskriven, den andra läraren blev hemma idag så vi fick klara oss så gott vi kunde, frånvarolistan på skolan i övrigt var inte så nådig den heller.
Känns ju ganska skönt då att jag själv är frisk och kan gå till jobbet, har ju varit en del frånvaro för undertecknad under denna pandemin.
Visst är det skönt att inte gå till jobbet och vara hemma, men är man krasslig så är det ju inte lika skönt.
Tur det inte är så långt kvar till pension ;)

Men nu ska jag ta och fokusera på tv'n, "Aliens in Alaska" är på "travel-channel".
Dit ska jag åka nån gång och därmed utvidga antalet utomjordingar med minst en ;)

Ha det bäst alla.


5 kommentarer:

BP sa...

Hahaha! Så jag skrattade åt din "digitala lista". Du har verkligen börjat på din nedräckningslista och har järnkoll på den. Förstår att du längtar efter pensionen, för vem f*n vill frivilligt jobba på en så kallad problemskola. Har ju sagt det många gånger - att vara lärare/rektor/elevassistent med mera är inga jobb, de är kall. Så är det bara.

Å visst lär vi och du få rätt med kockarna som förstör soppan. Synd, men rätt så lätt att förutspå;-)

Njut nu av en fin helg:-)

Susjos sa...

Håller med dej angående en rektor per skola! Du har verkligen ett tufft jobb, förstår din digitala kalender, kanske nåt man ska prova på att göra, eller då kanske man suckar ännu mer?!
Ha en fin helg nu i allafall!!!

Geddfish ♥ sa...

Håller också med dig om en rektor per skola!
Det är himla skönt att vara pensionär, fast inte lika roligt under pandemin, men vem hade roligt då?
Trevlig lördag!

znogge sa...

En rektor per skola är helt enkelt en nödvändighet skulle jag vilja påstå. Suck säger jag bara.

Ha en bra lördagskväll!

Ama de casa sa...

På "min" tid hade vår rektor ansvaret för två skolor, men då var det inte särskilt många elever på dom skolorna...

Ja, nog är det en stund kvar till pension. Jag är glad över att jag har hemmafrutjänst fram tills dess :-D