söndag 17 oktober 2021

Lite firande då.

 I fredags var ju frugan på Liseberg med sin dotter.
Undertecknad fann ju för gott att sitta hemma i värmen och förbereda kaffet vid deras hemkomst istället.
Det var tydligen riktigt fint där enligt de rapporterna jag fick vid deras hemkomst, ångrade dock inte en sekund att jag inte följde med, det är helt enkelt inte min grej.
Men några bilder blev det inte, frugan glömde det totalt, det får gå ändå.
Men visst blev den fin tårtan som frugans dotter gjorde för att fira våra födelsedagar vid nyår, riktigt god var den också.
Vi kommer ju inte hinna träffas vid den tiden så det fick bli så här istället.
Gott gott gott.
Ozzy har hittat in i lådan på klätterställningen, det tog bara ett par år för honom att hitta dit, lite av ett favoritställe för honom numera.
Han är ju så go den katten.

Men nu ska jag ta och fixa iordning dagens huvudmåltid, gulaschsoppa med crème fraiche.

Ha en fin söndagskväll alla.




7 kommentarer:

BP sa...

Nöjesparker är inte min grej heller, speciellt inte när det är 6-8 grader ute - burr, burr.
Kan väl säga som så att du inte har lyckats så bra med att bloggdressera din fru. Det blir hög tid för lite dressyr med tanke på att du har haft bloggen i decennier... eller nåt sånt;-)

Tårtan är ett konstverk. Alldeles för synd att äta upp;-)

Härlig bild på Ozzy. Trodde alltid att katter är intelligenta varelser, så jag är aningen förvånad att det tog Ozzy två år att hitta lådan;-)

Önskar dig en bra och lugn början på den nya veckan!

Susjos sa...

Snygg tårta ni fick, grattis i förskott! Nja, Liseberg är nog för "stökigt" för mina öron just nu, men det hade varit kul att se ett upplyst Halloween, på håll i alla fall!
Mums för gulaschsoppa, och en sån fin bild på Ozzy!
Gissa om vi saknar Molly, mitt hjärta blöder!!!! Men fick alldeles nyss en liten kort video på henne från de nya ägarna, och då blev jag glad, och nöjd, för hon ser ut att ha det bra! Såklart la jag in videon på min blogg ;-)
Ha en fortsatt fin kväll!

znogge sa...

Vilken härlig tårta och så fin Ozzy är! Man kan inte uppskatta allt och att vara kaffeansvarig är inte det sämsta :-)

God kväll!

Gunnel sa...

Födelsedagar kan man fira när som helst. Det viktigaste är att de blir firade....med tårta.

LillaSyster sa...

Mmmm vilken tårta! Fina fina Ozzy varmt och skönt i lådan och bra med ett extra tak över huvudet - för lite så verkar katterna tänka. Ha nu en ny bra vecka!

Ditte sa...

Det var nog ett bra val att du stannade hemma och hade kaffet klart när de kom. En jättefin tårta och att fira i öfrväg går ju hur bra som helst.
Ozzy ser ut att trivas fint. Så fin! Annat är det med vår spanska grannes "nakenkatt" som idag stod på vår tröskel. Inte ett dugg fin. Tvärt om i mitt tycke .
Önskar dig en bra start på veckan.

Ama de casa sa...

Vilken superfin tårta - snacka om att hon har konditorstalang! När man firar är inte så noga, huvudsaken är ATT man gör det :-)

Han är så fin, Ozzy, även om han inte är så jättesnabb på att hitta... ;-)

Ha en fin start på veckan!