söndag 10 oktober 2021

Söndagen är halvt om halvt avklarad...

och jag har fått huvudvärk till råga på allt elände.
Har inte ens smuttat på en whisky i helgen, men enligt de lärda kan man tydligen få huvudvärk ändå ;)
Men söndag är ju söndag, vilodag enligt de skriftlärda, tror jag tar fasta på det denna söndag iallafall.

Bakmaskinen då, hur har det gått med den kanske ni undrar?
Min kära hustru fann för gott att beställa en bok med recept just för bakmaskiner, 122 kr med frakten kostade den, en vettig investering tycker vi båda.
Har alltså inte använt den sen vi fick den, kanske jag tar tag i det ikväll men just nu är huvudvärken lite för jobbigt för min ej så späda lekamen i denna stund.

Blir intressant när den anländer till dörren i veckan.

Blir väl att pilla i sig en Ipren här strax, ska också ta och öppna veckans lilla skörd av brev, ett från vårdcentralen och två stycken från Postkodlotteriet.
Tänker inom mig att just Postkodlotteriet åtminstone borde börja ana att jag inte är intresserad, men så är det väl inte antar jag.

Kapten Blåtand och jag tillönskar er en fin söndagskväll.

8 kommentarer:

BP sa...

Huvudvärk är lika illa som att ha ont i magen - då är hela kroppen sjuk. Hoppas Ipren-pillret har hjälpt så att du är människa igen denna söndag.
Vad gäller bakmaskinen - ja, vad var det jag sa;-) Smart av din fru att köpa en bok med recept och idéer. Annars är det ju bara att sätta upp maskinen till salu på FB:s marketplace (tror jag det heter).
Kapten Blåtand är cool, lika cool som hans ägare.

PS. Vi bombarderas också av Postkodlotteriets riktiga brev. Rätt mysigt egentligen, för pappersbrev får man ju inte längre;-) DS.

Geddfish ♥ sa...

Hoppas ni får lite inspiration när bakboken kommer då!
Det finns ju färdiga blandningar, bara att tillsätta vatten, men klart, det blir dyrare.

Jag tror Postkodlotteriet har ledsnat på mig för nu kommer inga brev. Nej, jag spelar inte på något.

Krya på dig nu!

LillaSyster sa...

Har du druckit tillräckligt med vatten? Ibland är det ju så enkelt att man fuskat med vatten och mat och då brukar ju huvudvärken komma fortare än fortast. Hoppas att den släppt efter nu. Ta hand om dig och boken var ett bra köp!

Ditte sa...

Trist med huvudvärken och vila är nog det som gäller. Vila och att dricka vatten. Såg att LillaSyster också föreslog det.
Smart att beställa en bakbok för bakmaskinen.
Postkodlotteriet har inte besvärat mig på säkert 10 år så de slipper jag. Hoppas brevet från VC har goda nyheter.
Önskar dig och Kapten Blåtand och de övriga i ditt hushåll en fin kväll.

Ama de casa sa...

Hoppas huvudvärken har gett sig av nu! Nästan lite synd att du inte hade fått nån whisky så att du åtminstone hade gjort dig förtjänt av skallebanket... ;-)

Lycka till med bakningen när bakboken väl anländer.

Ha en fin start på veckan!

znogge sa...

Hoppas att huvudvärken har lagt sig nu idag. Tyvärr kan den komma plötsligt och utan whisky dessutom ;-)

Hoppas ni får glädje av bakboken!

God måndag!

Gunnel sa...

Huvudvärk går tyvärr inte att tänka bort. Hoppas verkligen den släppt nu. Brev från Postkodlotteriet dyker upp här med titt som tätt. Jag måste säga att de är ihärdiga. Ha det gott.

Gubben sa...

Huvudvärk är inget skoj, men det brukar alltid gå över. Du får testa bakmaskinen och berätta hur det gick.