torsdag 2 december 2021

Torsdagsblogg.

 Så var den oändligt tråkiga torsdagen i arbetslivet över för denna gång.
Möten hit & dit, ja, ni förstår säkert.
Men nu är det över och imorgon kommer den efterlängtade fredagen återigen.
För de flesta av oss som arbetar måndag till fredag så är det ju varje fredag läge att fira att man överlevt en vecka till utan blodvite. ;)
Arbetslivet förevigat på duk 2006 av undertecknad.

(Gammal bild från innan snön)
Tvärs över vår fotbollsplan här hemma bygger man nu nya lägenheter där man tidigare haft förråd, riktigt fint blev det i ett annat hus här, bra att man satsar på lite renoveringar mm även om det blir lite högre hyra, antar jag, kan det ju vara värt.

Men nu får det bli en liten whisky tror jag bestämt. ;)

Ha det fint därute. 


8 kommentarer:

znogge sa...

Möten hit och dit ja! Förstår precis vad du menar. Då är det gott att veta att det är fredag i morgon :D

God kväll!

LillaSyster sa...

Ååå jag är ledig imorgon - vardagslyx, ska bli så skönt. Ta du en whisky- jag tror att jag också ska göra det -tack för tipset =)

Ingrid sa...

Skönt att helgen nalkas förstår jag!
/Ingrid

BP sa...

Det inlägget hade passat in på KajsaLisas tema "Tråktorsdag". Bara en tanke till nästa torsdag alltså;-)
Din tavla från 2006 älskar jag. Spontant tänkte jag på sådana snören som man får att krulla med en sax eller kniv. "Metallskrot" eller metallkrull efter borrning var nästa tanke. Ja, du vet ju vilken livlig fantasi jag har. Hursom - tavlan är kanoooon.

Skoj med både nya hus och renoveringar. Stay put som man säger. Satsar man på ditt område så är det ju bara bra. Hyrorna må gå upp, men det kan det vara värd ändå. Å du skulle nog inte vilja byta din lägenhet högst upp mot en nybyggd trea som troligen blir dubbelt så dyr som din.

Ditte sa...

Möten som inte ger något kan man absolut undvara. Slöseri med tid och sälla produktiva.
Gillade tavlan du målat. Inte minst symboliken.
Kul med nya lägenheter och det behövs ju. Och att renovera kan ju också vara att förbättra. Hoppas det blir så här och att de boende har råd att bo kvar.
Önskar dig en bra fredag.

Anki sa...

Gillar din skapelse om arbetslivet! Det är skönt att vara pensionär :)

Ama de casa sa...

Möten hit och dit... Jag fattar precis! Fast nuförtiden är alla möten med kompisar och då blir det ju en helt annan sak :-)
Tavlan är både läcker och fantasieggande.

Hoppas whiskyn smakade bra!

Ha det gott - idag ÄR det fredag :-D

Gunnel sa...

Jag saknar inte alls alla de "onödiga" möten man hade på jobb. Nu har jag möte med mig själv om bara roliga saker jag vill göra. En av pensionärslivets fördelar. Ha en trevlig helg.