måndag 4 juli 2022

Första semesterveckan igång...

och det regnar sen två dagar, med lite sol emellanåt för att sedan återgå till regnande.
Lite svalka blir det ju iom detta och visst behöver både växtligheten och grundvattnet vattnet.
Således är det fullt ok med lite regn för undertecknad och hans hustru. ;)

Lite strul med mitt program som tillåter mig föra in bilderna på ett enkelt sätt till bloggen, får istället ladda in de bilder jag vill ha in till själva datorn först.
Jobbar på att få ordning på detta, "google foto", är det fler än jag som har problem eller är det jag som kommit åt någon inställning?
Och zillen ser lite purken ut minst sagt, beror kanske på värmen eller så är matskålen tom. ;)

Bäst att fylla på skålen nu då, ha det bäst alla.

6 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

Haha för katten, för katten, visst ser han purken ut😄 Med stor säkerhet behövde han ett skrovmål mat.

Jag mobilbloggar in mina foton, så skriver jag texten sen på laptopen. Men visst kan det bli en del tekniska strul, som irriterar.

Ha dä bäst!

znogge sa...

Ja, nog behövs regnet så det är bara att stå ut. Här kom det ett rejält regn- och åskoväder i går på kvällen så det var bra planering tidsmässigt.
Hög tid för man nu alltså. Miss T signalerade något liknande för en stund sedan...

Önskar en god kväll!

BP sa...

Så typiskt att du börjar din semester med regn. Men du gillar ju ligga framför "gamla godingar" på tv:n, så det går nog ingen nöd på dig;-)

Google Foto visste jag inte ens att det fanns - ooooops. Jag bloggar aldrig från mobilen, har ingen iPad heller utan laddar alltid ned bilderna från kameran/mobilen till datorn. Hoppas dock att problemet löser sig för dig.
Zillen ser verkligen purken ut - hahaha:-) Tänk om han kunde prata...
Ha nu en toppen första semestervecka!

Hannas krypin sa...

Mig gör det inget att det regnar, naturen behöver verkligen vattnet. tycker det är skönt med en paus från värmen med.

Ditte sa...

Bilden på Zillen är så härlig- Något vill han ha sagt.
Ja, lite regn är behövligt men efter regn brukar ju solen komma så det gör den nog.
Hoppas du kan ordna till bilderna men det fungerar fint att se dem-
Nu önskar vi och hoppas på fint väder.
Ha det bra!

Susjos sa...

Regn är väl okey, fast helst får det komma på natten, och så kan vi ha soligt på dagen, eller hur? Nu när jag,är på landet så bloggar jag från min IPad, fotona från mobilen överför jag till iPaden och kan då lägga över dem i bloggen, fråga mej inte hur det går till?!
Hoppas det löser sig för dej, ha det gott på semestern, och en extra hälsning till fina Zillen !