onsdag 17 augusti 2022

Halva veckan avverkad.

 Idag kom då barnen åter till skolan, start kl 09.00 för dem, och allt avlöpte väl.
Våra "kidz" fick några timmar i skolan för att efter lunch kunna gå hem, det uppskattades tror jag. ;)
Det var faktiskt riktigt kul att träffa dem igen, nu fokuserar vi på detta läsåret och har så kul vi kan, så det så, det handlar om ren och skär överlevnad ju. 

Vid hemkomst kollade jag min telefon och insåg först då att jag inte tagit en enda bild på hela dagen, det var ju riktigt illa, lovar att det aldrig ska hända igen. ;)
Gårdagens resesällskap på vagnen, den var så söt och sökte kontakt hela tiden, husse där fick muta den med "godis" för att avleda.
Nån gång ska jag ha hund, tror jag.

För er som undrade, det blev en Iphone13Pro  denna gång.
Jag gillar dem mer än Samsung.

Ha nu en fin kväll alla.

10 kommentarer:

LillaSyster sa...

Men det är smidigare med katt =)
Här kör vi på Samsung.
Ha en fin kväll och visst är det skönt att det bara är två dagar kvar att jobba denna veckan. Ha det gott!

znogge sa...

Grattis till valet av telefon! Jag föredrar helt klart iPhone så någon annan är det inte tal om.
Här startar barnen i morgon men det angår ju inte mig numera. Lite synd på ett vis för första skoldagen brukar vara lugn och bra ;-)

God kväll nu!

Susjos sa...

Låter som en bra start för kidzen!
Iphone gillas av mej också, men på jobbet har vi Samsung, jätteförvirrande!
Lycka till med din nya mobil och ha en fin kväll!

Carita Liljendahl sa...

Ofta blir det så - man tar inte ett enda foto, för att man är så uppe i allt det man håller på med :-) Jag försöker skärpa mig, men det går sisådär!

BP sa...

Kul att du fick en bra start på höstterminen:-)
Sedan är det ju faktiskt en dödssynd att inte fota dagligen när man har en blogg - hahaha, skojar bara;-)
Har ju också en iPhone. Det är ju en vanesak. Jag klarar heller inte av androider. Är ju van vid iPhone. Ska bli skoj att höra vad du tycker om kameradelen. Hursom - lycka till med din nya kompis:-)

PS. Om du funderar på en hund, så förvarna katterna. Du vet det där med hund och katt;-) DS.

Veiken sa...

Grattis till iPhonen . Jag har också en, men en tidigare årgång. Nummer 11. Hoppas du blir nöjd med den och hela läsåret med för den delen!

Anna i Portugal sa...

Då har du samma telefon som jag. Jag är otroligt nöjd med kameran, så ser fram emot att få se dina motiv som du tar med den. Skönt att dagen avlöpte väl med kidsen!

Äventyret framtiden sa...

Det ska bli spännande att se dina "nya" bilder som du tar med nya kameran.
Den hunden var rar; den kanske ville bli din? :)
Låter som att dagen blev riktigt bra!

Ha det fint!

Ditte sa...

Så roligt att det blev en bra dag i mötet eleverna. Betyder ju mycket-
Hoppas även resten av veckan blir bra på jobbet.
Och fint sällskap fick du ju också på spårvagnen.
Önskar dig en bra torsdag och gott slut på arbetsveckan.

Geddfish ♥ sa...

Hunden på spårvagnen var jättefin!
Jag är kattmännniska ut i fingerspetsarna men kan också bli väldigt fäst vid en hund. Inte alla hundar som går ihop med andra hundar heller. Hund - katt, det är väl som med oss människor, vi går ju inte ihop med alla.

Grattis till ny mobil! Jag håller mig till Samsung har S21, har aldrig haft iPhone men har en iPad och den har jag aldrig gillat.

Trevlig torsdagskväll!