söndag 14 augusti 2022

Söndag innan jobb.

Imorgon eftermiddag är det alltså dags för någon slags teambuilding på kneget.
Tack allihopa för att ni stöttade mig i min undran om jag var en "bakåtsträvare", jag är således inte ensam om att tycka sådana aktiviteter är helt befängt.
Tack än en gång!!

Har funderingar på att inte duscha ikväll och se till att jag svettas riktigt ordentligt innan vi ska dit, lite flugor som surrar runt mina armhålor borde ju tendera till en avog inställning till mig som "låtsasvikarie". ;)
Flizan njuter av att få nyttja husses handduk för det den är till för, nämligen för henne. ;)
"Kapten blåtand" tillönskar er en fin avslutning på helgen.

Ha de gött.

11 kommentarer:

LillaSyster sa...

Blåtand gör som Busan skäl för sitt namn. Underbara Flizan. Ja hoppa över duschen du =)

Anna i Portugal sa...

Frågan är ju om du står ut med dig själv om du stinker :) Men kanske värt ett försök!

znogge sa...

Den sortens evenemang har jag varit med om till leda och kommer inte att sakna den biten! Värst var det den gången när våra aktiviteter filmades och tanken var att eleverna skulle få se filmerna. Vi kan väl säga att någon vägrade och det var jag inte ensam om...

Så fin Flizan är!

God söndagskväll nu!

http://kraka.moah.se sa...

Jag gillar inte de där dagarna då man ska prata "policy" och skriva lappar som sätts upp med texter som "Hälsa på varann" "Vara snäll!" osv.
Jag vill ha utbildning på de där dagarna. Lära mig nya apparater få föreläsningar om sjukdomar operationer mm.
Numera får jag inte gå på de där personaldagarna. Eller får och får. Jag får givetvis delta men i så fall utan lön.

Ha en fin söndagskväll och önskar dig en bra och meningsfull måndag!

Susjos sa...

Haha, "alla sätt är bra utom de dåliga" brukar man väl säga!
Ha en skön avslutning på helgen till er alla, Flizan och Kapten Blåtand också!

Veiken sa...

Hahaha! Man kan ju göra vad som helst för att slippa något man inte tycker om! Haha!
Hejsan Flizan!
Njut i värmen!

BP sa...

Älskar din Kapten Blåtand. Han har en viss charm måste jag säga. Vad tycker katterna om honom? De kanske ignorerar honom helt och hållet;-)
Då får jag väl önska dig lycka till imorgon. Gissar att det blir ett lidande i minst åtta timmar, men du kan ju hoppas på att det dröjer till nästa "omgång" - typ minst ett år eller så;-)

Äventyret framtiden sa...

Försöka duger! Hoppa över duschandet så får du se vad som händer.
Flizan är ju för gullig, Kapten Blåtand, nja..men personlig. :)
Lycka till med morgondagen!

Åke sa...

Hälsa tillbaka till Kapten Blåtand :)

Ditte sa...

Önskar dig lycka till. Och vitsen med dessa dagar är knepig att begripa. Tror det är skönast ett inte tänka just på det.
Kanske kan du som Flizan ta med en handduk och lägga dig på för att vila.
Ha det så bra du kan.
Och kanske får ni någon god lunch.
Kanske får vi en rapport om dagen

Lotta sa...

Då var det måndag igen, mitt i månaden (nästan). Flizan ser lite bekymrad ut, kan det bero på att Husse inte följer sina rutiner nu när handduken var uppvärmd och klar för en dusch.
Ser fram emot nästa inlägg där du beskriver en trevlig dag med god fika/lunch och massor av intressanta möten.
Önskar dig och Kapten Blåtand en fantastisk måndag :-)