onsdag 10 augusti 2022

Veckan snart över för denna gång.

På måndag kommer vi alla på skolan att gå över till en annan skola för att träffa kollegor från sammanlagt tre skolor.  
 Vår rektor har ju hand om alla tre tillsammans med biträdande rektorer som finns på skolorna.
Vi ska umgås, mingla och ha någon tävling.

Just sådana påtvingade aktiviteter är inte min "grej" alls, har jag aldrig träffat dem förut så behöver jag inte göra det nu heller kan jag känna.
Bakåtsträvaren Guldkryckan i ett nötskal. ;)

Förmodar att det finns en tanke någonstans om att vi alla ska kunna gå över till en annan skola vid behov, har nämligen hört det för längesedan.
Stackars barn om jag kommer till deras skolor, årskurs 1-3, de kommer gråta av förtvivlan över den där elevassistenten som både snusar och kväver svordomar oavbrutet. ;)

Men först blir det ju att avverka dessa två sista dagar på första arbetsveckan efter semestern.
ATP (Arbetsplatsträff) imorgon följt av eget arbete och att bestämma ramtider mm.
Har ju själv valt att ha deltid och gå tidigare flera av arbetsdagarna jag har på en vecka, får väl se hur jag lägger upp det detta läsår.

Nu blir det en repris på "Hedebyborna" här.
Ett avsnitt ska man väl hinna med. ;)

Ha det bäst nu alla.

10 kommentarer:

Hannas krypin sa...

Tycker inte att det är bakåtsträvande, skulle heller inte riktigt se syftet med att träffa lärare från andra skolor som man inte har något samarbete med.

znogge sa...

Jag tycker absolut inte du är en bakåtsträvare för jag håller med dig till 100%. Förstår inte vitsen med sådana saker men ibland får man bara acceptera och ogilla läget ;-)

God kväll nu!

Geddfish ♥ sa...

Ja, precis, ogilla läget. Du är ingen bakåtsträvare, tror du är sympatisk.
Hedebyborna, det var ett tag sen, haha.

Har du något tips på all A-traktorer som sätter sig fast på parkeringen em, kväll o natt o spelar högljutt för mig och några andra🤣
Kommunen klarar inte av dem, inte heller polisen.......
Skojar lite, ha en bra kväll, Micke

BP sa...

Att ha en AW någon gång i månaden är coolt tycker jag, men dessa krystade "team building"-aktiviteter gillade jag inte heller. De leder till precis ingenting, även om maten som serverades ofta var WOW.
Javisst ja, du jobbar ju deltid. Har man råd med det är det ju bara köra. Å du verkar ju trivas med det:-)
Ha en trevlig kväll nu!

LillaSyster sa...

Jag lider med dig, avskydde också sådana påhitt.
Ha en fortsatt fin kväll =)

Anna i Portugal sa...

Jag tänker att vi alla är olika och att påtvinga aktiviteter verkligen inte ligger i tiden. Så jag anser nog skolan är den bakåtsträvande.

Ditte sa...

Frågan är ju vilket syftet är med att träffa lärarna på två andra skolor. Inte hinner man ju ens känna igen nya arbetskamrater på en så kort tid.Då krävs ju längre tid och mer framförhållning.
I mina gamla lärar och skolledarögon känns detta krystat.
Och att jobba deltid och hinna ed livet också tycker jag du gör helt rätt i.
Ha det gott! Eller så bra det går.

Susjos sa...

Jag säger som de andra här, hur ska man hinna lära känna andra lärare och personal på en dag? Hm.
Hedebyborna, det var ett tag sen, minns inte om jag såg den serien, minns bara att Nina Gunke var med, hon som nu tyvärr fått Alzheimers sjukdom nu, tragiskt!
Ha en fin torsdag!

Äventyret framtiden sa...

Säkert finns det en tanke bakom träffen men jag förstår att det känns lite krystat. Så känns det alltid när man blir smått tvingad till att träffa andra men inte veta varför man ska träffa andra. Du är ingen bakåtsträvare i mina ögon, utan en som tänker själv och säger vad du tycker. Inte illa alls !:)

Lotta sa...

När vi helt plötsligt skulle börja umgås med övriga uskor från andra enheter så var det just för att vi skulle jobba extra för varandra när vi/de var sjuka. Jo pyttsan, det där gick inte jag på. Jag ställer gärna upp när min kollega på mitt jobb blir sjuk men jag tänker inte jobba häcken av mig för andra som inte orkar masa sig till jobbet. Jag gick aldrig dit :-)
Hedebyborna, det var längesedan jag såg. Kanske jag ska lägga på minnet när kvällarna blir längre och dagarna kortare.
Då är det på sin plats att önska dig en finfin fredag!