måndag 19 september 2022

Måndag 19 september 2022.

Då var vi igång med en ny arbetsvecka och idag blev ju en helt ok dag i saltgruvan.
Jag är ju på högstadiet och bedriver mitt yrkesverksamma liv för det mesta, allt som oftast är jag ju också på skolgården och håller ett vakande öga över kidzen.

Som vanligt vid nytt läsårs början så är de nya "fyrorna" på mellanstadiet bredvid ett helt aktiebolag med bus, de envisas också ofta med att smita in på högstadiet där de ofta har ett syskon eller två, men även utan syskon så hittar många in där.
De är så nyfikna ju, men lärarna kommer väl få ordning på detta så småningom, det är likadant varje nytt läsår.
Mest handlar det ju om att de "stör" så förbaskat, de är ju ganska högljudda, dessutom, en annan anledning av det allvarligare slaget är ju att blir där slagsmål mellan de större barnen så kan de små komma emellan och skada sig.
De är ju så små de stackarna.

Här inne ska de helst hålla sig, i fyrornas korridor.
Finare där dessutom ju. ;)

Men nu blir det strax en bullens pilsnerkorv med eget stampat mos.

Tillönskar er alla en fin afton.

7 kommentarer:

Znogge sa...

Känner så väl igen det där att fyrorna gärna söker sig till högstadiet för att hälsa på syskon eller bara av ren nyfikenhet. Det blir inte alltid så bra så det är bättre att de håller sig där de ska vara.

Smaklig måltid nu och god måndagskväll!

BP sa...

Så fin korridoren ser ut. Även möbeln/soffan är riktigt läcker. Här har skolan investerat några tusenlappar ser det ut som...
Undrar om fyrorna har samma problem i alla skolor... Ja, dom har ju inga problem, det är stackars lärarna som har.
Önskar dig en riktigt skön måndagskväll.

LillaSyster sa...

När man själv gick i fyran höll man ju sig så långt i från de stora farliga barnen man bara kunde. Det var ju med skräck man skulle ta sig till och från syslöjden i samma korridor som niorna hade sina skåp.
Här blev det falukorv idag - korv som korv=) Ha en fin kväll!

Ditte sa...

Visst är det så att de äldre eleverna är mer spännande. Inte minst killarna på högstadiet.
Och kommer de yngre emellan i några slagsmål så lär de sig ju den hårdare vägen- De är ju på fel ställe- Skämt åsido men lite får de allt ta konsekvenserna med att bege sig dit de inte ska vara.
Så små är de på ett sätt men inte på ett annat.
Önskar dig också en fin kväll.

Åke sa...

Kämpa med kiddsen, dom kanske lär sig till slut.

Anna i Portugal sa...

Här är det Roger som fixar potatismoset, och det är så himla gott! Njuter när han lagar maten, eftersom det oftast är jag som gör det. Nog är det spännande att besöka de äldre barnen :)

http://kraka.moah.se sa...

Jag beundrar folk som orkar jobba i skolan. Jag blir trött bara jag hör ljudet från en skolgård när jag går förbi.
PÅ min tid var vi i 4:an lite rädda för dem på högstadiet. Men ungar är ju mer ute i svängen numera.

Ha en fin vecka!