söndag 19 mars 2023

Lite svar igen och lite om skidor.

 Hej Ruth, alltid kul med en kommentar från dig, ja, det är ett tufft jobb för lärare, själv kommer jag ju undan med att vara "som vanligt", inte mitt jobb att lära dem tex matematik, tur för dem förresten, för mig blir 1 plus 1 alltid 72. ;)
Ha det bäst Ruth. :)

Så var det över med skidor på tv för denna gång, frugans favoritsport och även undertecknad har ju numera fallenhet för att sitta där och heja på sverige i soffan, riktigt spännande har det varit.
Tackar alla våra deltagare för en fin tid med mycket spänning.

Söndag är det ju och lite städning fick fylla ut tiden lite idag, dammtussarna togs omhand och svabbning av däcket genmfördes så som sig bör.
Swiffen fick vila idag, det blev rejäla doningar istället denna gång.

Jag och kapten Blåtand laddar upp för ny arbetsvecka.

Ha det bäst alla.

12 kommentarer:

BP sa...

Du verkar vara lika duktig som jag i matte;-)
Även jag kollade med ett halvt öga skidskytte från Holmenkollen. Kul att Hanna Öberg vann. Hon har ju haft en relativt blandad säsong. Unnar denna sympatiska tjej att hon fick avsluta med en seger.
Å norrmannen Johannes Thingnes Bø är ju helt fantastisk. Han spelar i en helt annan division än resten av skidskyttarna.
Totalt sett har dock säsongen varit en stor succé för det svenska laget.
Var inne på att ge dammtussarna en match idag, men avstod;-) Älskar Kapten Blåtand. Han är verkligen rustad för en vecka i skyttegraven;-)
Ha nu en bra början på vecka 12!

LillaSyster sa...

Bra jobbat med städningen ♡
Skidskytte och skidor är alltid trevligt att följa under vintern =) Ha nu en bra kväll

Åke sa...

Du verkar ladda upp hårt med kapten Blåtand Micke! Kör hårt :)

znogge sa...

Ha ha, ja du och kapten Blåtand verkar satsa på det hårda artilleriet och varför inte ;-)
Själv har jag inte sett mycket av skidtävlingarna men har förstått att det gått bra för Sverige denna säsong.

Önskar en god kväll nu!

Susjos sa...

Jag har mest sovit på dagarna denna helg, och missat skidor på TV.
Kapten Blåtand ser laddad ut för en ny vecka, säkert du också!
Ha en bra start på veckan!

Anna i Portugal sa...

Nu är det väl ett par lopp kvar.. eller? Estland och Finland i veckan som kommer enligt min kalender. Gött att få städat så ordentligt! Jag har en Roger 4000 som sköter dammet här.

Ditte sa...

Ja, visst kan det vara tufft för lärare. Absolut. Ja, för alla som jobbar inom skolans värld Har ju varit lärare i drygt 40 år men har alltid gillat jobbet- Inte minst att få eleverna att förstå både matte, svenska och allt annat.
Vad gäller skidor tittar vi gärna. Maken mest. Men överlag är vi sportintresserade.
Skönt att ha städat så det är klart inför veckan.
Önskar dig en bra vecka.
Trevlig kväll

Äventyret framtiden sa...

Kapten Blåtand ser laddad ut!
Också här ser vi på skidskytte, utförsåkning och ja, så gott som allt. Mest Uffe då men jag sitter i samma rum och har en kontorsstol som jag kan svänga mig runt med när det hettar till i tv-rutan.
Önskar dig en fin vecka!

Lotta sa...

Helt ärligt så hade Kapten Blåtand kunnat städa medans frugan och du kollat skidorna. Inte mer än rätt faktiskt. Kan inte tänka mig att han bidrar med hyran på nannat sätt än med lite hjälp i hemmet.
Ingen skidkoll för min del. Sovit och haft annat för mig. Men det är kul när det går bra.
Önskar dig en bra dag på kneget, jag är ledig hela veckan :-)

Hannas krypin sa...

Usch, matte är verkligen inte min starka sida. Matteproblem löser jag oftast med att ta fram miniräknaren. Skidor är trevligt att titta på.

Anki sa...

Matte har liksom aldrig varit min grej heller ...
Bra jobbat med städning och tv-tittande.🙂
Ha nu en bra start på nya veckan!

wiper sa...

Kul svar till Ruth ;)

Jag har själv varit dålig på att kolla skidåkningen, så märkligt när man kommer från Norrland ;) Toppen att städa på en söndag för jag tycker det är den tråkigaste dagen på veckan och då får man aktivera sig

Ha en fin början på veckan du och kapten Blåtand ;) du är för kul