måndag 19 juni 2023

Så var midsommarveckans yrkesliv påbörjat.

 Tre minuter efter att jag lagt ut gårdagens blogg så kom regnet, modell ösregn, såååå härligt ju efter denna torkan.

Blev att täcka över oasens blomhav av modell mindre, det kan ju bli lite för mycket av det där vattnet för dem är vår erfarenhet, har man bara en balkong så har man ju bara en balkong. ;)

Ska ju inte ljuga och påstå att jag hjulade av glädje när jag åkte till kneget i morse men jag grät ju inte heller så det var väl som vanligt kan jag tro. 
Det blir ju vad man gör av situationen, brödet måste ju upp på bordet om man så uttrycker det. ;)

Så har frugan beställt denna månads stora inköp från Coop i form av matvaror och allt annat som hör till.
På onsdag blir det alltså att fylla kylskåp, frys och skafferi igen, sedan blir det väl bara ett litet stödköp framåt månadsskiftet av undertecknad.
Vi kompletterar ju varandra ypperligt genom våra beställningar, det skiljer sig betydligt åt, precis som sig bör.

Tomt på skolan är det ju, bara en liten hög elever på sommarskola men en större hög med sommararbetare som ska bära bort en massa bråte, skönt, då slipper ju jag. ;)

Men nu får ni ha en fin eftermiddag och kväll, kikar in hos er under kvällen och morgondagen.

7 kommentarer:

Znogge sa...

Ja, nu är det måndag igen och plikterna tar vid. Dock blir det säkert lugnare jämfört med när alla elever är på plats.
Så skönt att ni också fick en dos av det välbehövliga regnet. Det var nog klokt att skydda växterna för det kan bli för bra.
Storhandla ska vi göra i morgon och det lär bli en hel del med tanke på helgen och sedan vår lilla resa.

Önskar en fin måndagskväll nu!

BP sa...

Har förstått att hela "södra" Sverige har fått rejält med regn. Ja, ja, jag vet att det behövdes. Södra Stockholm fick rejält med (o-)önskat vatten. Täby som ligger norr om stan fick pyttelitet i jämförelse.'
Smart med att din fru står för de "stora" matinköpen och du kompletterar med det som saknas. Så har jag aldrig tänkt. Som sagt - smart:-)
Sommararbetare är ju ungdomar som kommunen har anställt antar jag. Kan inte påstå att jag avundas dom, för att forsla bort dammig bråte är ju en skitgöra - egentligen. Förstår att du är glad att du slipper...
Ha en fin kväll med eller utan regn nu!

Ditte sa...

Regnet verkar ha kommit mer söder och västerut. Här hemma på Söder var det regn i en timme och då vräkte det ner.Men sen kom solen och vi satt ute och åt middag.
Låter bra att hustrun beställt största delen av maten och att den levereras. Så långt har vi inte kommit.
Hoppas nu att det blir några hyfsat lugna arbetsdagar fram till midsommar . Antar att eleverna som har sommarskola vill klara sig.
Önskar dig en fortsatt bra vecka.

Anna i Portugal sa...

Vad bra ni kunde skydda de känsliga plantorna på balkongen och så bra att naturen fick lite droppar efter er långa torka. Känns väl som en helt annan arbetsplats kan jag tänka när det inte är så många kidz där.

Susjos sa...

Tänk att man kan längta efter regn, men det var verkligen behövligt! Smart dock att se till att plantorna på balkongen inte fick för mycket av den varan!
Idag ska jag tvinga mej till en storhandling inför helgen, puh, men skåpen måste ju fyllas på!
Ha en fin fortsättning på veckan!

wiper sa...

Så härligt!. Vi fick inge regnet förrens i går men nu känns det bra

Det är rätt skönt att bara ha en balkong så man slipper en tomt att sköta om. vet hur det känns

Du är för kul ;) "hjula" härligt när man får sig ett gott skratt för det behövs

Det låter bra att ni turas om att handla och beställa. Betyder mycket att man kompletterar varandra. Nu är det ju dessutom midaommarhelgen.

Det ser verkligen tomt ut på skolan

Ha en härlig torsdag Micke

Mia sa...

Tittar in och önskar dig och frugan en fin midsommarhelg med mycket gott på bordet som sedan hamnar i eramagar.

Regn, vi har fått en del, kändes uppfriskande, men naturen skulle säkert tacka ja till betydligt mer.