söndag 2 juli 2023

Söndagen innan första veckans semester.

 Har roat mig med att göra en inventering av mina mediciner, jag har blodtrycksmedicin för 21 månader tex.
Måtte djävulen ta mina läkare om de byter ut min medicin mot något annat så jag får börja om på nytt. ;) 
Blir att sluta köpa in den på ett tag nu, onödigt om det blir för gammalt.

Var ju tänkt att vi skulle iväg på en sammankomst med familj och annat löst folk igår men frugan blev lite krasslig, inget allvarligt men tillräckligt för att inte åka iväg.
Därav min inventering under gårdagskvällen, något ska man ju ändå ta sig för. ;)

Något annat jag roat mig med är att titta ut genom vardagsrumsfönstret och som i chock upprepa ordet: SEMESTER!!!
Lär väl ta några dagar innan hjärnan begriper det fullt ut.



Om nu regnet kunde hålla upp några timmar så ska vi ner till "skansen kronan".
Känner ett trängande behov av lite nya bilder därifrån, utsikten är ju magnifik.
Dessa bilder är ju jättegamla och min nya telefon har bättre kamera.
Så får det bli...om det bara slutar regna förstås. ;)

Men nu....ha det bäst alla.

13 kommentarer:

Ingrid sa...

Så skönt med semester! Ja, det gäller att hålla kolla på recepten och medicinen så att det helt plötsligt inte är slut. Jag har just förnyat ett par recept.
Ser fram mot bilder från Skansen Kronan
/Ingrid

znogge sa...

Så skönt med semester.
Lite otur att frugan blev krasslig bara men det är sådant som händer.
Hoppas du kom iväg och fick förnyat bilderna.

Önskar en god söndagskväll nu!

Geddfish ♥ sa...

Semester är aldrig fel!
Jag plockar allt i mina mediciner ibland också. De viktigaste att hålla reda på är så att det inte fallerar med ögondropparna. Jag har fyra (4) sorter att hålla reda på (13 droppar om dagen).

Synd att frugan blev krasslig. Hoppas ni nu kommer iväg till målet du beskrev.
Trevlig söndag!

Carita Liljendahl sa...

Så ni har också fått regn, men det behövdes säkert även där, såsom här :-)
Fina kanoner, ser mäktigt ut!
Och att byta mediciner, inte kul nej då det ska testas och om de inte passar blir det nytt - bäst att köpa liten sats varje gång innan man vet att det här kommer jag att kunna behålla.

BP sa...

Är man prepper, så är man. Men grejen är ju att även mediciner har ett bäste före datum, även om jag inte tar just datummärkningen på fullt allvar. Jag menar så länge man skänker utgångna mediciner till tredje världen så...
Sedan undrar jag ju hur du lyckats med att samla på dig en sådan stor mängd av blodtrycksmedicin. Man äter ju den dosen som läkaren föreskrivit. Sedan kan man ju bara hämta ut medicinen efter vissa datum om man inte vill betala själv alltså...
Här har de regnat nonstop sedan i går kväll. Roligt? Nej, inte ett dugg.
Hoppas ni kommer iväg till Skansen Kronan. Gissar att det inte är samma som Skansen i Stockholm.

Ha en bra första semestervecka nu:-)

Anki sa...

Härligt att ha en lång semester framför sig! Njut av dagarna Micke!

LillaSyster sa...

Hoppas att det blev uppehåll, vi har fått 5mm regn men det blåser som sagt helt galet mycket. Bra att du har medicin hemma ♡

Åke sa...

Sug åt dig semestern nu :)

Ditte sa...

Skönt med semester. Och nu när du ändå var hemma var det ju lika bra att inventera medicinerna. Och vad gäller läkare kan de ju få för sig att byta dem utan vidare.
Trist att hustrun blev dålig men hoppas hon nu är piggare så att det kan bli några utflykter. Och vackert väder vore ju trevligt.
Önskar dig fina dagar.
Ha det gott.

Susjos sa...

Härligt att du inte behöver gå till jobbet i morgon bitti, semester är verkligen ett ljuvligt ord! Hoppas nu att det inte ska regna hela semestern, idag har det regnat här hela dagen, naturen är nog glad, men jag tycker att det kan regna på natten och vara fint väder på dagen.
Krya på sig nu Fru Guldkrycka!
Ha en fin start på semestern!

Äventyret framtiden sa...

Chocken lättar säkert snart. Regnet behöver ni verkligen men det tar säkert slut där ovanför snart.
Krya på fru Guldkrycka.
Ha det gott på alla sätt!

Anna i Portugal sa...

Vore kul att se lite bilder med systemkameran från din semester :) Hoppas du dammar av den! Det är ju ändå en positiv chock, du hämtar dig nog snart.

Gunnel sa...

Ha en skön semester. Hoppas din fru känner sig bättre nu. Hälsa henne så gott.