söndag 17 september 2023

En söndagsblogg igen.

 Förra lördagen provade ju frugan ut nya glasögon, i fredags ringde de och sa att de missat att kontrollera avståndet mellan pupillerna, om vi förstod det rätt.
Tycker nog frugan har normal EU-standard mellan sina pupiller, men vad vet jag? ;)

 Idag skulle det således blivit en färd ner för att komplettera undersökningen.
Då kunde vi ju fikat lite och passat på att köpa lite kattmat.
Allum har ju verkligen allt och nu när Västtrafiks Zoner har slagits ihop så kostar det inget extra att ta sig till Partille med buss.
Tar ju bara fem minuter ner, toppen verkligen.

MEN....det sprack ju, frugans ena grabb med halva familjen ringde tidigt på morgonen och frågade om de kunde låna vår dusch, deras egen är under renovering, en renovering som dragit ut på tiden, hantverkare ni vet. ;)

Naturligtvis ställer vi upp, renlighet är ju en dygd och dessutom kan vi ju passa på att bjuda på middag.
Synsam kommer istället att föräras med ett besök imorgon kväll efter fotvården.

Fick istället bli ett snabbt besök på ICA för inköp av köttfärs med tillbehör såsom lök och annat.
Nu för tiden gäller det ju att se upp lite, "halal" har ju börjat komma i butiker lite varstans, så jag tog blandfärs för säkerhets skull. ;)

Vår konung firade ju 50 år på tronen igår.
Jag gillar ju monarkin, alltid retar det någon. ;)

Ha nu en fin söndag allihopa.

9 kommentarer:

Anna i Portugal sa...

Vad bra att frugan har EU-standard i sitt pupillavstånd :) Kul med ett spontanbesök även om ni fick planera om lite. Önskar dig en skön söndag med!

Ingrid sa...

Så bra att ni kunde ställa upp så att släktningarna kunde få ta sig en dusch!
Jag såg ju också på Kungafirandet och tog några bilder från tv:n.
Hoppas att det ordnar sig med glasögonen.
Ha en fin söndagskväll!
/Ingrid

Ditte sa...

Glasögonen kan vänta. Trevligt med besök och visst är det fint att kunna ställa upp med dusch.
Vad gäller monarkin är jag med. I alla fall med vår nuvarande kung. Så vi är i alla fall två- Var ute här i huvudstaden i går. Härlig stämning och visst såg jag kungaparet. Var också på konserten vid slottet. Minnesvärt och väldigt trevligt.
Hoppas du haft en bra helg och önskar dig en bra kommande vecka.

Susjos sa...

Ibland får man planera om, skönt att det gick att fixa! Trevligt att kunna hjälpa till med renligheten ;-) Å fint att bjuda på middag! Vi ska göra ett nytt försök med middag nästa helg för de närmaste, tror det blir tacos?
Jag gillar monarkin också, dock inte min man! Jag får väl se nåt sammandrag av firandet på svtplay. Nu stundar en natt på jobbet!
Ha en bra start på veckan!

znogge sa...

Ledsen att säga det men jag tror inte det finns någon EU-standard när det gäller pupillerna ;-)

När det gäller monarkin har jag inga problem med den. Sedan måste jag erkänna att kronprinsessans kompetens är större än kungens, men det är min personliga åsikt och ingen sanning.

Önskar en god kväll nu!

BP sa...

Avstånd mellan pupiller - det har jag då aldrig hört förut. En ögonbottenundersökning för att kolla att man inte har grön/grå starr eller någon annan ögonsjukdom känner jag till, men inte den undersökningen. Man lär sig alltid nåt nytt!

Här är det fortfarande zoner som gäller - tror jag i alla fall. Har inte åkt kommunalt på cirka tre år - oooops!!!!

Gissar att frugans son med familj kommer vara stamgäster hos er ett bra tag framöver, för vi vet ju alla hur lång tid det kan ta med relining respektive stambyte...

Halal är nog det enda köttet du hittar i vissa förorter där 90 procent invandrare bor. Å bandfärs - med svinpesten i bakhuvudet - nja;-))))))

Önskar dig en bra början på veckan efter sjukdomsveckan. Take it easy before you go crazy som man säger;-)

Åke sa...

Nu fick jag en flashback till Partille. En kompis ville ha mig med och kolla på en traktor han ville köpa för x antal år sedan, vi åkte hela natten i minst 1 dm snö och klev ur på morgonen framför butiken. Nu hindrar det inte en norrlänning att ge sig iväg så. Vi åkte AUDI Quatro :) Jodå vi köpte traktorn. Beställde hem den till Alnön med frakt. Det var en Hudik traktorgrävare. Här är det sjukskrivning i minst två veckor till... Önskar dig en fin vecka.

Klimakteriehäxan sa...

Det var ju jättemycket folk ute och firade kungen, det såg jag på tv!
Och din kommentar "alltid retar det nån" gillar jag!!!

wiper sa...

Jag verkar ha råkat ut för samma sak hos optikern. Mina nya glasögon stämmer inte. Hoppas det ordnar sig med din frus. Härligt att ni har bra kommunikationer så det går snabbt.

Ja du ibland kommer det saker emellan ;) fast det var ju positiva saker.

Jag själv är emot monarkin men andra får tycka som dom vill och mig retar det inte ;) ;) så ingen fara på taket

Ha nu en skön början på veckan Micke