söndag 29 oktober 2023

Och så var det söndag igen.

Ibland går ju helgen fortare än man önskar, men skönt med ledighet var det ju iallafall.
Lördagens förmiddag gick åt till att hämta två par glasögon till frugan, ett par fick hon ju förra helgen och nu resten.
Lite strul med tillverkningen där tydligen, bara att bita ihop och jubla över att vi fick hem dem iallafall.

Igår och idag hade de tydligen halloween-tema på varuhuset, skattjakt för kidzen igår, antar att det är något liknande idag.
Lite utbildning står på schemat imorgon, hoppas jag kan slippa lindrigt undan, "SKUA" har inget med mig att göra, det rör bara lärarna.

Men nu blir det en kopp te, ska bli gott att koppla av med det framför vardagsrummets TV.

Ozzy och jag tillönskar alla en fin avslutning på helgen.

8 kommentarer:

LillaSyster sa...

Fin fina Ozzy! Njut nu av soffhäng, kattsällskap och en stor kopp te.

Znogge sa...

Hoppas att frugan blir nöjd med glasögonen.
Så fin Ozzy är!

Önskar er det samma!

BP sa...

Bra att det ordnade sig med glasögonen. Jag har också två par, och köpte nya för bara några månader sedan.
SKUA - vilket namn! Du kan ju alltid somna om där om du inte gillar föreläsningen. Snarka bara inte!
Önskar dig en fortsätt fin kväll och en bra och lugn början på veckan!

Anna i Portugal sa...

Att behöva flera olika glasögon hoppas jag slippa, har ett par som sitter på jämt :) Har precis beställt och får dem väl i nästa vecka. Hoppas söndagskvällen var bra och att måndagen börjat fint!

wiper sa...

Då har din fru och jag hämtat ut nya glasögon nästan samtidigt.

Skönt att du snart har ledigt så jag antar att det är skollov för barnen. Jag har ju inga barnbarn så jag hänger inte med på samma sätt

Ozzy är ju så fin så man smälter

Ha en fin början på veckan Micke

Anki sa...

Bra att det ordnade sig med glasögonen.
Finaste Ozzy!
Ha en fortsatt bra vecka, Micke!

Ditte sa...

Hoppas det blir bra med de nya glasögonen. Men det är ju lite av ett vågspel hur det ska falla ut.
Önskar dig en bra vecka. Skönt att den är av den kortare variainten.

http://kraka.moah.se sa...

Ozzy är så fin!Katter är verkligen bästa sällskapet. Önskar dig en bra vecka!