tisdag 14 november 2023

Gräsänklingens tid är över för denna gång.

Vad gjorde man då?
Inte ett dugg, städade lite förstås, en och annan "whiskypinne" blev det ju men inget som gick till överdrift, jag är för gammal helt enkelt. ;) 

Men nu är tisdagen snart lagd till handlingarna och undertecknad har med sin hustru börjat pynta inför julen, jo, jag vet, för tidigt till och med för oss, första december är ju deadline för oss, då ska granen fram igen och kläs.
Men redan idag satte jag igång med detta medan frugan var ute en stund, nu har vi Två granar framme och klädda, en i vardagsrummet och en i min "mancave", när det gäller jul går vi "all in"...så det så. ;)
Bästa höstbilden jag lyckats ta på många år, den säger verkligen allt.


Dags för vila gott folk, vi ses i bloggvärlden.

14 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Ojoj, redan klätt granen! Jag/vi väntar ett tag till. Man hinner tröttna tycker jag.

Geddfish ♥ sa...

Det var tidigt, men i år är ju Novent uppfunnet, så...
Tänkte på en sak, män har ofta en mancave. Har inte frun då rätt till en womencave? 😂 Den var dum, den frågan, haha.
Ha det så gott, och jättefina bilder!

Anna i Portugal sa...

Wow för den höstbilden! Verkligen jättefin. Härligt att ni går all-in, jag älskar ju nörderi av alla slag. Jag har börjat förbereda med att köpa hem saker jag behöver för julbak och testat adventsljusstaken. Men inget kommer fram riktigt än.

BP sa...

Nej, Guldkryckan!!! Du är INTE tidigt ute, inte i år i alla fall. En stor affisch mitt i Stockholm förkunnade att Stockholm börjar julen den 11 november, dvs. då tänds gatubelysningen och utsmyckningarna. Officiellt. Avtäckningen av NK:s skyltning sker den 19 november, minst en vecka tidigare än vanligt.
Och mitt Täby Centrum kan/vill ju inte vara sämre. Där kom juldekorationerna upp natten till igår.
Vad jag tycker vet du ju. Men jag skrattade gott åt jultomten uppe på din vita gran - hahaha:-)

BP sa...

Me again: Glömde ju berömma dig för höstbilden du tog av ditt fina bostadsområde:-)

znogge sa...

Höstbilden är fantastiskt fin så den lyckades du verkligen med.
Novent är ju det nya och med tanke på hur mörkt det är förstår jag att många tjuvstartar.

Önskar en god kväll!

Åke sa...

Julpynt vad härligt :) Jag har tagit fram släden än så länge men bara vi står på benen båda två ska det allt plockas fram julesaker :) Höstbilden vart riktigt lyckad och talande, fint där Micke. Min gräsänklingstid var också bra ända till frun kom hen med covidskiten. En person bakom på planet satt och hostade och nös. Fin julgran har ni också. En fortsatt trevlig lill lördag nu :)

Äventyret framtiden sa...

En fantastisk höstbild, grattis till den. Kan passa som en tavla.
Ja, man tar jul när man vill ta jul. Så är tiden nu för tiden. Var och en på sitt sätt. Nya traditioner. Jag börjar plocka fram den lite grann till första advent, då stjärnorna i våra fönster ska få lysa upp för oss och andra.

Ha det bra på alla sätt!

Hanneles bokparadis sa...

gillar din header, fast vi har bara tysta segelbåtar och vindsurfingbräder 🙂

Ingrid sa...

Du påminner om min yngste son, han kan inte heller få nog av julen.
Hoppas att det är plastgranar du har annars lär det bli mycket barr innan julen är här.
Ha det så gott!
/Ingrid

Susjos sa...

Verkligen en fin höstbild med träden där, snyggt!
Det första som mötte oss på Arlanda nu i kväll var en julgran, så du är inte tidigt ute!
Ha det gott!

wiper sa...

Jag ser att en del har börjat julpynta redan men jag tycker det är lite för tidigt för oss i alla fall som inte har barnbarn utan bara en 50-årig son ;). Förstår ändå att man vill vara klar i tid

Fina kvällsbilder. Det ser så upplyst och fint ut

Ha nu en skön torsdag Micke

LillaSyster sa...

Men Micke, redan julgran.....ja ja du är ju inte ensam - det är ju fullt pyntat på många ställen. Ha en bra dag!
Vår favorit julkalender verkar göra en come back! (Men jag tror att originalet alltid kommer att vara bäst)

Ditte sa...

Fint med ett par dagar på egen hand. Och givetvis skönt när hustrun är hemma igen.
Ja, vad gäller julen så är det ingen hemlighet att jag håller det mycket minimalistiskt. Är ingen julfantast. Men samtidigt förstår jag de som väljer att "go all in". Lika bra det. Gläds med dig.
För egen del funderar jag på att starta med midsommar i april. (Fniss). Lite mer passande för mig.
Dina bilder är jättefina! Bra jobbat